Doorgaan naar hoofdcontent

Net een eekhoorn

We dachten na twee weken weggeweest te zijn dat we wel uitgeoogst zouden zijn. Niet dus, Mart plukte gisteren bijna een kilo aardbeien en ik deze teil met tomaten. 's Middags stond ook buurman Patrice nog voor de deur met een krat appels. Aardbeien liggen inmiddels schoongemaakt in de vriezer, komen later aan de beurt. Vanmorgen, Mart was toch aan het fietsen, een grote pan appelcompote gemaakt waarvan de inhoud gloeiendheet in potten is gegaan en morgen wordt er wat met de tomaten gedaan. Ik voel me net een eekhoorn die voedselvoorraden aan het aanleggen is.


Reacties

miekequilt zei…
Wat zal dat allemaal lekker smaken
jeanne zei…
Gaan al die voorraden straks mee naar Nederland om te overwinteren?
Ageeth Mooij zei…
Heerlijk! Dit soort overdaad schaadt niet.
Marthy zei…
Een groot deel gaat mee naar Nederland en hier blijft ook nog wat staan. We zijn meestal in februari nog een week of twee hier en dan al weer in april. Dan is het ook makkelijk als je zo een pot kunt pakken.
Marthy zei…
En puur natuur, Mieke.
Emie zei…
Ik geniet mee van de wintervoorraad. Wat een heerlijke foto's!
KnutzEls zei…
Je bent op de toekomst voorbereid, dus flinke meid 🤗🤗
Ineke zei…
Welkom terug in Le Serret. En dan direct weer aan het werk.
Geef je aub even een correct adres op waar ik mijn post nogmaals naar kan sturen? Wil deze nl graag naar jullie toe sturen. Kreeg deze terug - zie app op je telefoon. Lieve groet
Marthy zei…
Nou, werk...? Ah, ik zie het nu ik wat beter kijk, je mist de 0. De postcode is 07190, de rest is goed.
Sjoerd zei…
Lekker zo'n voorraad in huis, en je weet wat je eet.
Bertiebo zei…
Ja dat is altijd fijn: een voorraad.
Marthy zei…
Sjoerd, het is ontzettend makkelijk om in huis te hebben. Vooral als er onverwacht kleinkinderen komen logeren. Een pot van mijn pastasaus, wat gehakt en je hebt zo een lekkere spaghetti op tafel.
Marthy zei…
Vroeger hadden wij thuis een kelder vol met zelfgemaakte voorraad, toen was het heel gewoon.
Je hebt echt wel een goede opbrengst van al je verschillende tomaten. Leuk gezicht zo in de teil.
Marthy zei…
Ontzettend veel kunnen oogsten van al mijn kleurige tomaten, Jeanette. We hebben hier natuurlijk een hele warme zomer gehad en daar houden die tomaten wel van.