Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe supermarkt

Vlak na ons vertrek in april naar Frankrijk werd onze nieuwe supermarkt in Stolwijk geopend. Er is een heel stuk bijgebouwd op de plek waar eerst de groepspraktijk stond. Dit is de buitenkant van de nieuwe aanbouw. Echt leuk, die namaak geveltjes tegen de zijwand van het gebouw. Op een simpele manier heeft deze grijze blokkendoos een speelse uitstraling gekregen. Je moet er maar opkomen. Binnen een zee van ruimte. Iedereen roemt die brede paden, dat is echt fijn. De oude supermarkt was klein met nauw paden, je moest altijd aan iemand vragen of je mocht passeren. De lichte vloer geeft ook nog eens een ruimtelijk effect. Ik had van de kinderen deze zomer al gehoord dat het zo mooi was geworden, maar je kan je er dan nog geen voorstelling van maken. Toen ik verleden week voor de eerste keer naar binnen stapte was ik helemaal verrast. Natuurlijk is het assortiment ook veel groter geworden, een prettige bijkomstigheid. Wij en ook onze kinderen doen al onze boodschappen in deze supermarkt waar service en klantvriendelijkheid heel normaal zijn. Er zijn genoeg prijsvechters in de dorpen om ons heen en ook in Gouda maar daar ken ik niemand en word ik niet zo hartelijk begroet als hier. 


Reacties

Bertiebo zei…
Ja dat vind ik ook. Service en klantvriendelijkheid zijn wel wat waard. En ook dat ze je kennen
Heerlijk, een goede winkel in de buurt en wat leuk, dat ze ook nog aan hun uiterlijke presentatie denken.
KnutzEls zei…
Vriendelijkheid is belangrijk. En een beetje ruimte, al schort dat er hier aan soms.
Mirjam zei…
Fijn als je je lekker op je gemak voelt in je 'eigen' supermarkt. Als je alles weet te vinden, en als je zo nu en dan even een praatje kunt maken met een bekende. Dat alles maakt het boodschappen doen een stuk fijner.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Wat origineel bedacht voor de buitenkant. Heel leuk gedaan. En fijn om een goede supermarkt te hebben, dat houdt een dorp leefbaar.
Sjoerd zei…
Ik was vandaag bij onze super met Jeslynn. Komen we onderweg bij de slagersafdeling ballonnen tegen. Jes helemaal wild... maar bij de uitgang helemaal niets... Vertel ik mijn verhaal aan de balie, wordt er even gezocht naar ballonnen, komt er nog een hamsterballon boven drijven. Jeslynn blij, ik blij... Super zo'n zaak waar je je thuis voelt en waar ze nog aandacht aan de klant besteden.
Sinds de C1000 twee jaar geleden een AH is geworden - en ook in een nieuw pand - zijn we er ontzettend op vooruit gegaan. AH is wel iets duurder maar het is veel prettiger inkopen doen. Het personeel heeft een metamorfose ondergaan dus alleen maar win-win!
Die namaak geveltjes zien er zeker leuk uit.
Groetjes
Vlimbouter zei…
Ik ga ook altijd naar de supermarkt waar ze het meest klantvriendelijk zijn en waar het personeel me vriendelijk begroet.
Jan uit Perth zei…
Wij hebben hier in Australië sinds kort ook vestigingen van Aldi en die waren meer dan welkom. Want de bestaande 2 grote ketens (Woolworth en Coles) hielden hun monopolie samen jarenlang in een -voor de klanten veel te dure- balans. Je kon de klok erop gelijk zetten, want ineens zijn daar nu ook allerlei goedkope aanbiedingen. Dus hulde voor Aldi, daar is het nu lekker druk.
Ageeth Mooij zei…
Het blijft fijn om je gekend te weten. In de supermarkt van het dorp waar mijn vader woonde, werd ik na zijn overlijden gecondoleerd door de caissière en nam ze tijd voor een kort praatje.
Jullie supermarkt ziet er prachtig en origineel uit. Zo fijn ook, die ruime paden.
Marthy zei…
Ze kennen daar Luuk en Saar ondertussen beter dan mij, terwijl ik er al veertig jaar kom, Bertie. Die twee kleine donders maken meer indruk denk ik, haha.
Marthy zei…
Ik kan er zelfs lopend heen, zo makkelijk.
Marthy zei…
Zo'n winkel waar de mensen gewoon aardig zijn is denk ik voor iedereen belangrijk, Els.
Marthy zei…
Nou, ik moet nog wel even wennen aan hier en daar een andere indeling. Maar ik hoef maar wat te vragen en er loopt iemand met me mee.
Marthy zei…
Ja, ik vond die buitenkant zo leuk, wel een fotootje waard.
Marthy zei…
Wat leuk dat ze even op zoek gaan naar een ballon voor Jes. Hier liggen bij de groenteafdeling altijd stukjes appel en schijfjes sinasappel in schaaltjes klaar voor de kinderen. Saar en Luuk weten het precies.
Marthy zei…
Dit is een Emté, Mirjam en er zullen in de omliggende plaatsen best wel goedkopere zaken zijn maar dat interesseert me geen biet. Hier ga ik ook nog eens lopend met mijn boodschappenkar heen.
Marthy zei…
Ik zeg altijd: 'Geef me service en vriendelijkheid en ik ben je klant.'
Marthy zei…
Hier zijn heel wat meer ketens en die houden elkaar aardig scherp, Jan.
Marthy zei…
Wat kan je zoiets op zo'n moment echt waarderen, hè Ageeth. Het zijn de kleine dingen die het doen.
Elizabeth zei…
Ja, heerlijk als er een beetje ruimte is tussen de schappen in de supermarkt. Maar zo'n klein buurtsupertje heeft ook wel weer iets...
Is dit de winkel van Ad Both?
Marthy zei…
Ja, Elizabeth, dit was de winkel van Ad. Al enige jaren geleden overgenomen door Gerrit de Jong van achter uit Bovenkerk.