Doorgaan naar hoofdcontent

Van Ermelo via Harderwijk naar Hulshorst

Vanuit ons overnachtingsadres bij Ermelo gingen we gisteren weer op pad. 's Nachts was het onstuimig geweest en in de loop van de morgen heeft de lucht allerlei tinten gehad, af en toe bijna zwart. Maar op het moment dat we met deze mooie brug de A28 overstaken was er geen vuiltje aan de lucht. We hebben goede regenkleding aan, hoezen over de rugzakken en ik heb zelfs een hoes over mijn fototas.


We liepen een voetpad langs het Veluwemeer waar het druk was met watersporter die profiteerden van de harde wind. Toen de lucht weer eens een keer dicht trok zagen we een regenboog. Harderwijk, ik was er nog nooit geweest maar deze stad heeft een prachtig oud centrum waar ik nog weleens naar terug wil om het meer op mijn gemak te bekijken.



Veel mooie oude gebouwen zijn hier bewaard gebleven zoals het Burger Weeshuis. Bij de Vischafslag lagen nog twee oude botters in het water.


Via Landgoed Hulshorst waar ik van de week nog wat over zal vertellen liepen we weer naar de plek waar een van de auto's stond te wachten. Een fijn wandelweekend zat er weer op.


Reacties

Goh, jullie zijn al bijna rond gelopen. Mooie etappe weer!
Bertiebo zei…
Ook dit stuk lijkt me mooi!
Sjoerd zei…
Ik vind dat super, al die planten langs de straat. Dat hoef je hier niet te doen...
Ja, het was wel onstuimig dit weekend qua weer. Overal takken en blad. En dan die luchten....
Emie zei…
Als je de juiste plekken vindt, zoals jullie doen, is NL net één groot openlucht museum.
Marthy zei…
Ja, ik was blij verrast toen we daar die hoek om kwamen. Zo leuk dat dat zomaar kan.
Marthy zei…
Het verbaast me iedere keer weer. Neem nou dat Harderwijk, nog nooit geweest en dat blijkt dan prachtig te zijn.
Mirjam zei…
Wat een heerlijkheid weer Marthy. Ik zal blij zijn als ik het wandelen ook weer een beetje kan oppakken. Duurt nu niet lang meer hoor, zaterdag ga ik weer aan de gang, maar dan eerst maar voor anderhalf uur.
Heerlijk om zo mee te genieten van jullie wandeltocht.
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Wij genoten ook weer van Nederland, Mirjam.
Annelies zei…
En je hebt ons door je beschrijvingen en mooie ècht Nederlandse foto's weer heerlijk mee laten wandelen!
Marthy zei…
Het is weer heel anders dan de Ardèche Annelies, maar ook verschrikkelijk mooi.