Doorgaan naar hoofdcontent

Maudie

Op 1 oktober schreef Bertie een blogbericht over de film 'Maudie' en ik wist meteen dat ik die wilde zien. We waren nog in Frankrijk maar ik heb gauw in de agenda van filmhuis Gouda gekeken en het kon nog net, woensdagavond 18 oktober werd de film daar voor het laatst vertoond en de 14e reden wij naar Nederland. Ik reserveerde via internet twee plaatsen en gisteravond zagen we de film. Ik kan het niet meer dan helemaal eens zijn met Bertie, een prachtfilm. Het is het waar gebeurde verhaal van een vrouw met zware reuma maar een sterke wil die onafhankelijk wil zijn. Ze wordt huishoudster bij een stugge man en gaat bij hem wonen in zijn kleine huisje vlak bij zee. Uiteindelijk trouwt ze met hem. Ze kan prachtig schilderen en doet dat op alles wat los en vast zit, de muren en ramen, stukjes papier, planken en zelfs de buitenkant van het huis. De zaal van het filmhuis zat stampvol en ik had sterk het gevoel dat iedereen het een mooie film vond, wij zeker.


Reacties

Ik ga zoeken of hij hier nog ergens draait, lijkt me ook mooi.
Marthy zei…
Zeker waard om te zien, Jeanne.
Bertiebo zei…
Ja wat een mooie film he!
Marthy zei…
Zo'n film mag van mij nog wel een uurtje langer duren.
Pippa's Hus zei…
Die blog van Bertie heb ik gemist, ik zou de film ook wel willen zien. Misschien ooit op Netflix? XX Esther
Marthy zei…
Ik hen geen Netflix, Esther maar wij gaan wel graag naar het filmhuis.
Lijkt me een hele mooie film. Maar eens kijken waar hij te zien is.
Sjoerd zei…
Nou ben ook ik nieuwsgierig geworden...
Marthy zei…
Is er bij jullie geen filmhuis in de buurt? Ik heb net een nieuwe film gereserveerd, leuk hoor.
Marthy zei…
Bij jou moet het lukken om hem ergens te zien. Jij hebt Amsterdam aan je voeten liggen;-)
Elizabeth zei…
Lijkt mij ook wel mooi... Ik houd ook wel van films die in die tijd spelen.
Is er ook een boek van?
Marthy zei…
Ik heb gezocht maar volgens mij is er geen boek van de geschiedenis van Maudie.
Het speelt vanaf 1930 in Nova Scotia, Canada.
Elizabeth zei…
Bedankt! En eigenlijk moet je ook nooit een boek met een film vergelijken of andersom... Dan valt er altijd iets tegen.
Ben je nu niet in de war met Bettie (bertiebo) ?
Marthy zei…
Nee, in de war met Jeanne, sorry.
Geeft niks hoor. Die paar letters ook....