Doorgaan naar hoofdcontent

Gesprekstof

We spraken af met vrienden om te eten in Vals-les-Bains maar waren vroeg dus wandelden we eerst nog even rond in het mooie park van die stad van waaruit je deze brug kunt zien liggen. We aten op een overdekt terras, ja..dat kan nog hier en we hadden zoals gewoonlijk weer genoeg gesprekstof. Het gaat om te beginnen altijd over de 'werkzaamheden'. Iedereen met een oud huis hier heeft voortdurend projecten waar aan gewerkt wordt en je hoort graag van een ander hoe het gaat. Vaak leer je ook nog van elkaar. De kinderen in Nederland is natuurlijk ook een geliefd onderwerp en verder over van alles wat het leven op het platteland met zich meebrengt, zoals de moestuin, de inmaak, de bloemen en laten we het weer niet vergeten. Zo brachten we weer een paar genoeglijke uurtjes met elkaar door en namen voorlopig voor een half jaar afscheid van elkaar.

Reacties

Emie zei…
Dit had, op wat kleine details na, mijn verhaal kunnen zijn. Hoe doen wij dit toch Marthy?
Is het inpakken al begonnen?
Marthy zei…
Ik vermoedde al zoiets toen ik alleen al jouw foto zag.
Marthy zei…
Ik ben nog niet aan het pakken maar er is al heel wat schoongemaakt en opgeruimd in en vooral rondom het huis
Wat een bijzonder leven leiden jullie toch. Maar het beste van 2 werelden, wie wil dat nu niet....
Genieten van het leven met een hoofdletter. Mochten jullie elkaar in het komende halfjaar missen dan zijn er meer dan genoeg mogelijkheden voor contact.
Hard aan het schoonmaken, lees ik...
Herfstige groet
Marthy zei…
We hebben er jaren naar uitgekeken om dit te kunnen doen, na onze pensionering hier langer te blijven dan een zomervakantie. Het heeft natuurlijk ook wel nadelen. Ieder half jaar neem je afscheid en dat is zeker moeilijk als het je kinderen en kleinkinderen betreft.
Marthy zei…
Ik mail, bel, app en schrijf wat af en dat gaat het hele jaar door, Kakel.
Bertiebo zei…
Aan gesprekstof geen gebrek dus
Dat had ik al verwacht
Sjoerd zei…
Ik kan me ook voorstellen dat je dan lekker de feestmaanden thuis wil zijn met de hele familie. Hoe fijn het daar nu ook nog is...
Marthy zei…
Heerlijk, ik kijk er naar uit!
Marthy zei…
We hebben ook zoveel overeenkomsten.
Dat kan ik me helemaal voorstellen en dat is de reden dat ik niet weet, of ik het zou kunnen.
Ik heb veel bewondering voor jullie enthousiasme, energie, jullie 'ik geniet van elke dag'-instelling.........
Het is fijn om dat iedere keer weer hier te lezen en te zien :-)
Marthy zei…
Wat ontzetten lief gezegd van je, Alet.