Doorgaan naar hoofdcontent

Jarige Saar

 
Morgen wordt Saar vier jaar en het werd vandaag gevierd. Maandag gaat zij voor het eerst naar de basisschool en zo kan ze morgen nog even bijkomen van alle drukte. Zij is ons jongste kleinkind en ook de laatste. Toen onze jongste, dochter Floor met twee broers boven zich voor het eerst naar de kleuterschool ging heb ik toen ik weer thuis was een paar traantjes gelaten. Ik vond dat ik als moeder een tijdperk afsloot en had daar moeite mee. Nooit meer zo'n kleintje in huis waar je de hele dag samen mee was, wat je verzorgde, wat afhankelijk van jou was. Maar goed, Saar heeft nergens moeite mee, die staat te trappelen om de 'grote school' te gaan ontdekken. Ze kreeg van haar tante Floor een cadeau wat ze dolgraag wilde hebben maar wat eigenlijk voor kleinere kinderen is bedoeld. Iedere keer als ze met haar moeder in de plaatselijk speelgoedwinkel was liep ze meteen naar deze piano, dat was het helemaal. Nou, ze heeft hem en het was het top cadeau van de dag.

Reacties

Annelies zei…
Ha oma en opa van een bijna jarige Saar: gefeliciteerd alvast met haar verjaardag! Lief hoor, een pianiste in wording!
Marthy zei…
Ja, ze vertelde telkens dat ze ging 'optreden' en ze verwachtte ook applaus....
Bertiebo zei…
Wat heerlijk, zo'n kind dat er helemaal klaar voor is. Gefeliciteerd!
Muzikaal talentje? Alvast gefeliciteerd!
Ach wat heerlijk zo'n blij jarig meisje! Koester het moment, het zó snel voorbij ;)
Sjoerd zei…
Om heel eerlijk te zijn vind ik het heerlijk om te zien hoe mijn kleindochter zich hier ontwikkeld en afhankelijk is van opa en oma omdat mama het alleen niet kan redden omdat ze moet werken voor haar inkomen.
Wat fijn voor haar dat ze de piano nu toch heeft gekregen. En van harte gefeliciteerd (alvast).
Marthy zei…
Ze is natuurlijk een paar keer wezen 'wennen' op school en dat deed ze met het grootste gemak.
Marthy zei…
Nou, talentje zal het niet worden maar ze houdt van dansen en muziek.
Marthy zei…
Het gaat me veel te snel, Stefanie.
Marthy zei…
Fijn dat jullie je dochter zo bij kunnen staan en daardoor ook jullie kleindochter van dichtbij kunnen zien opgroeien.
Marthy zei…
Wat is ze er blij mee!
Van harte gefeliciteerd met jullie schattige jarige job!
Hieperdepiep voor Saar!
Wieneke zei…
Nou, ik zou ook wel zo'n leuke piano willen, hoor. Dat heeft niks met leeftijd te maken, pfffffttttt
Marthy zei…
We verzochten haar toch op een gegeven moment of ze haar optreden af wilde breken wegens geluidsoverlast. Denk je wel aan je buren!
Marthy zei…
Dank je wel, Alet.
Emie zei…
Van harte met dit mooie kleinkind. Een aansporing om toch vooral veel te genieten van haar, heb je niet nodig!
Marthy zei…
Bewust als ik ben dat dit de laatste is geniet ik extra van haar, Emie.
In de weer zei…
Hartelijk gefeliciteerd met Saar en geniet van al haar optredens.
Marthy zei…
Ze stuitert vandaag nog na, Inge.
Marthy zei…
Haar kennende zullen er nog vele volgen, haha.
Elizabeth zei…
Oh, wat een lief jarig meisje zie ik daar... Ze gaat helemaal op in haar piano-spel!
Marthy zei…
Vanmorgen is ze naar school gegaan, Elizabeth. Een tijdperk afgesloten en een nieuwe begonnen.