Doorgaan naar hoofdcontent

Hallo Nederland

Ik moest vandaag even in Hekendorp zijn, een klein plaatsje tussen Haastrecht en Oudewater, aan de rivier de IJssel. Ik verheug me altijd op dit ritje, want het is mooi daar aan de dijk. Veel oude boerderijen, sommige nog in bedrijf. Op sommige erven lijkt het wel of de tijd heeft stil gestaan.

Uit voorzorg neem ik altijd mijn fototoestel mee want ik weet van te voren dat ik een paar keer ga stoppen. Zo ook vandaag. Een uitzicht op de polder met nog groene weiden, een plezierbootje wat door de IJssel vaart en een wasje aan de lijn tussen de leilinden voor een oude boerenhoeve. Dit is Nederland en ik ben blij dat ik er woon.


Reacties

gewoonhannah zei…
Ja, mooi Nederland! Ik ben ook blij dat ik er woon!
Groet Hannah
En met de waslijn had je zeker iemand in gedachten?
Jan uit Perth zei…
Prachtig, die theedoeken aan de waslijn (OK, nummer 10 had op nummer 4 moeten hangen, soit :-)! Je had een hele mooie nazomerse dag, Marthy!
Marthy zei…
Haha, al terwijl ik de foto nam, Jeanne.
Marthy zei…
We wonen in zo'n prachtig land, Hannah. Laten we het waarderen.
Marthy zei…
Je gaat niet pietluttig worden over de volgorde van de theedoeken hè Jan. Ik was al blij dat ze er hingen, het op het laatste moment zag terwijl ik over die smalle dijk reed en dat ik op tijd een noodstop kon maken. Terwijl ik stond te fotograferen moest ik mijn auto weer in op hem meer van de weg te zetten want er kwam ook grote trekker aan.
Vlimbouter zei…
Hé wat leuk, ik ben net een boek van Gerda Van Wageningen aan het lezen en nu kan ik me zo'n oude boerenhoeve ook visueel voorstellen.Dank je wel, hoor!
Ik waardeer dat ik in de Krimpenerwaard woon en in NL woon. We hadden het zoveel slechter kunnen treffen. Je weet maar nooit waar je wieg staat...
Het is even of ik weer op de fiets zat (-:
Die laatste foto is een topper!
Elizabeth zei…
O wat heerlijk... gewoon de was aan de lijn voor het huis...
Marthy zei…
Ik kan het niet meer met je eens zijn, ook over die was foto.
Emie zei…
Dank je, dank je!
Marthy zei…
Er staan hier in de Krimpenerwaard juweeltjes, Lut. Je moet toch eens Gouda en omgeving gaan bezoeken.
Marthy zei…
Haha, graag gedaan.
Marthy zei…
En wat voor was!
Marthy zei…
Bertie en Els, tevreden mensen, daar hou ik van. Ontevreden mensen zeuren zo.
Anoniem zei…
Geweldig vastgelegd in een mooi gebied!
Ben onverwachts 2 dagen in Raalte e.o wezen wandelen, zit na te genieten, het waren dagen met een gouden randje.
Wat is Nederland afwisselend en mooi!!
Groet, Marrian
Oh, ook ik kan zó genieten van was aan de lijn. Alleen let ik beter op streepje bij streepje :-)
Marthy zei…
Fijn dat je daar zo van kan genieten. Wij gaan morgen ook voor twee dagen wandelen.
Marthy zei…
Ik hang zelfs de sokken precies bij elkaar!
Dat van die sokken herken ik. Maar ik doe het omdat het met opvouwen dan veel handiger gaat, je bent zo klaar dan.
Sjoerd zei…
We kneuteren en sputteren, maar we zijn toch met z'n alle blije Nederlanders
miekequilt zei…
Mooi land, ons Nederland. De laatste foto is prachtig, het lijkt bijna alsof het voor de show hangt. Want je gaat daar toch niet je ondergoed ook ophangen ? En die leuke oranje wasmand is ook geweldig.
Prachtig land, ons kleine Nederland. Dat wasgoed is geweldig, daar heb ik ook altijd wat mee. Er is nog zoveel om te ontdekken, zelfs in de buurt.
Groet en fijn weekend El
Pippa's Hus zei…
Nederland is prachtig! En als je was zo fijn kan wapperen is wassen fijn! XX Esther
Mirjam zei…
Er is zo veel moois te vinden en te zien in ons landje. Dat realiseer ik me telkens als ik ergens wandel. En elke keer lijkt het wel weer meer en meer...
Oh vooral dat wasje aan de lijn vind ik super...
Fijne avond,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Zo werkt het bij mij ook, Jeanette.
Marthy zei…
Nederland blijft verrassen, Mirjam.
Marthy zei…
Leuk dat zo'n wasje zoveel reacties oproept.
Marthy zei…
Ik raak nooit uitgekeken op ons land, El.
Marthy zei…
Nou, een stelletje van die grote roze directoires had ik anders ook wel leuk gevonden, Miek.
Marthy zei…
Sjoerd, ik vind Frankrijk prachtig maar Nederland, met al zijn voors en tegens blijft toch mijn favoriet. Het is mijn vaderland.