Doorgaan naar hoofdcontent

Een eilandje in de Kagerplassen

Gistermorgen deed ik vroeg de weekendboodschappen en Mart ging een rondje fietsen. Daarna pakten we de auto en reden naar Warmond waar we parkeerden vlakbij deze brug die we over liepen. Zo kwamen we op het recreatie-eiland Koudenhoorn wat ligt in een deel van de Kagerplassen.

Er zijn aanlegplaatsen voor boten, wandelpaden en verder is er een recratiestrand, een kinderboerderij en er zijn zelfs volkstuinen.



En er was een leuk restaurant waar wij een lekker broodje aten.

Al wandelend zagen we deze prachtige boot door het water glijden.
Aan de overkant ligt Warmond met aan het water prachtige villa's, oude zowel als nieuwe.

Uitgewandeld liepen we Warmond in om bij de buren  te gluren want daar kwamen we feitelijk voor. Ik zal jullie er morgen meer over vertellen.

Reacties

Coby Breitner zei…
Wat leuk dat je het restaurant Coazy op de foto hebt, dat is nl van mijn familie.
Zo mooi ook als het goed vriest en schaatsers er zijn.
Fijn weekend, groetjes Coby
Emie zei…
Mijn ouders hebben jarenlang een stacaravan gehad in Warmond en een zeilbootje voor op de Kagerplassen. Ik ken die omgeving en zou er best wel weer eens naar toe kunnen gaan. Je hebt me op een idee gebracht!
Edward McDunn zei…
Mooi daar hoor, die boot is een juweeltje.
Heerlijk uitstapje. Die eerste foto lijkt wel in sepia, ik dacht eerst dat het een heel oude foto was. Heel sfeervol.
Jolande zei…
Wat een mooie foto's.
Judy zei…
Mooie plek! Wat een prachtige kleuren op de foto's!
Bertiebo zei…
ik had ooit een vriendje in Leiden, maar de afstand bleek te groot toen. We hebben wel een keer daar op die Kagerplassen gezeild. Tsss, hij dan hè, ik kan helemaal niet zeilen
Sjoerd zei…
Schitterend dat bootje, alleen die steigers zijn erg leeg...
Janny zei…
Mooie foto's, vooral die met de boot is prachtig.
miekequilt zei…
Wat een mooie foto’s. Ik wam vroeger vaak op De Kaag en herinner me ineens weer het prachtige water.
Elizabeth zei…
Je foto's stralen iets bijzonders uit.. Heb je een bepaald filter gebruikt?
Ik vind het prachtig!
Lies zei…
Moooiiiii... is 't daar!
Lie(f)s.
Marthy zei…
Ik heb geen filter gebruikt, doe ik nooit, geen verstand van. Het zal het licht geweest zijn op die dag dat de foto's een bepaalde uitstraling hebben.
P R A C H T I G ! ! ! !
bemar zei…
Mooie foto, die eerste! Inderdaad net sepia....Het was heerlijk weer om er nog op uit te gaan.