Doorgaan naar hoofdcontent

Landgoederen achter Utrecht

Luuk en Saar hadden een schoolvrije dag gisteren en schoondochter Christianne vroeg ik ik zin had om mee te gaan wandelen. Leuk en ik stond binnen vijf minuten klaar. Mart bleef thuis om op de bezorgdienst van Sinterklaas te wachten

We liepen over de landgoederen van Oud- en Nieuw Amelisweerd en Rhijnouwen en ik genoot van de kleur die de natuur nog had. Het jaagpad langs de Kromme Rijn herinnert nog aan de tijd van de trekschuiten.

Luuk wilde ook weleens een foto maken met mijn toestel en dit was het resultaat.

Boerderij 'De Knapschinkel' werd in 1678 herbouwd op de plek van de oude boerderij die in het rampjaar 1672 door de Fransen werd verwoest. In 1884 kwam de boerderij in handen van Adriana van Wijk, landbouwster van beroep en door haar huwelijk in 1885 met Gerrit van de Vecht, overgrootvader van Huib van de Vecht kwam het geheel in het bezit van de familie.

De boerderij heeft een aantal jaren leeggestaan maar na een renovatie wordt het huis nu bewoond door Huib en Jeanneke die er met plezier wonen.

Een bankje, eerbetoon aan een vorige generatie.



Saar vond deze otters geweldig, ze had ze het liefst in het echt geknuffeld.

De laatste meters, op weg naar de pannenkoeken die heerlijk smaakten.

Reacties

Emie zei…
Zeg maar tegen Luuk dat de foto heel mooi is. Wat een gezellige dag is dat geweest met pannenkoeken toe!
Judy zei…
Daar liggen vele voetstapjes van mij, mijn oude woonomgeving, bij Zeist. En ook vele pannekoeken gegeten, heerlijk!
Mooi gebied daar! Ik kwam wel in de jeugdherberg Rhijnouwen.
Mooie omgeving, ik heb er ooit een glutenvrije pannenkoek gegeten
Sjoerd zei…
Goed gedaan Luuk. In die omgeving zou ik ook wel eens willen wandelen.
Drenthegirl zei…
Lovely, lovely!!! And I think Luuk has your gift and eye for great photos!
Ach, leuk èn herkenbaar! Vroeger daar ook veel met onze kinderen gewandeld en natuurlijk eindigde zo’n tocht vroeger met een pannenkoek in Theehuis Rhijnauwen en tegenwoordig meestal met iets lekkers bij de Veldkeuken!
In de weer zei…
Oma gaf het goede voorbeeld.
Supermooie foto Luuk.
Bertiebo zei…
Goed gedaan Luuk!
Lies zei…
Heel mooie kleur in de natuur ook!
Lie(f)s.
Jolande zei…
Oh wat een heerlijke schitterende wandeling en dan ook nog pannenkoeken eten.
Die otters vind ik fantastisch, ik ben dol op van die boomstamkunst.
Janny zei…
Mooi is het daar, ik heb er ook diverse keren gewandeld.
bemar zei…
Heerlijk wandelen in die herfstpracht
KnutzEls zei…
Mooie foto, goed gedaan Luuk. En fijne wandeling lijkt me.
Elizabeth zei…
Wat is het daar prachtig! En je foto's ademen een rijke herfstsfeer uit...
Keigoed van Luuk, maar wat wil je met zo'n oma!