Doorgaan naar hoofdcontent

Wol uit Ierland

Nu ik niet meer zo bezig ben met mijn lijf  heb ik in mijn hoofd weer ruimte om terug te denken aan onze mooie vakantie in Ierland. Kunstnijverheidwinkels kom je er overal tegen, in de steden natuurlijk maar ook op het platteland tot in de kleinste dorpen. 

De hoofdmoot in die winkels bevat wollen plaids en truien waar je ontzettend hebberig van wordt, zo mooi.

Maar er staat ook veel prachtig keramiek en porcelein uitgestald, je kijkt echt je ogen uit.

Ik kocht zo'n mooi wollen plaid en die wordt al volop gebruikt. Nu de verwarming een paar graden lager staat heb ik 's avonds een dik vest aan en sla die plaid om mijn benen. Zo kom ik de winter wel door. 

Reacties

Wat een prachtig souvenir heb je zo met die plaid. Hij ziet er erg mooi en warm uit. Inderdaad heel fijn nu kachel wat lager staat
Edward McDunn zei…
In zo'n winkeltje had ik ook wel even willen snuffelen hoor.
Die plaid is echt prachtig, daar ga je veel plezier van hebben.
Sjoerd zei…
Hier is de verwarming nog niet aan geweest, maar ik zie mezelf niet met zo'n plaid zitten.
Janny zei…
Lekker warm zo'n plaid, zal goed van pas komen!
Heerlijk, zulke winkels! En ongeveer zo’n (zelfgebreide) woondeken ligt op ons bed, misschien is hier de bank ook een betere plek
In de weer zei…
Dat is een prachtig souvenir Marthy !
Elizabeth zei…
O ja, ik denk dat ik had staan 'kwijlen' in die winkeltjes. Ik vind wolproducten zo mooi. Je hebt een prachtige deken gekocht voor jezelf!
Ik snap alleen niet dat er in Nederland zo weinig animo is voor wol en schapenwol. De schapenboeren moeten nog bij betalen om de vachten kwijt te raken...
Judy zei…
Ik word al hebberig van de foto's! Dat is een heerlijke plaid!
Marthy zei…
Elizabeth, ik had ook al gelezen dat de schapenboeren hier in Nederland hun vachten niet kwijt kunnen raken en dacht in Ierland precies hetzelfde toen ik al die mooie producten zag die men daar van wol maakt.
KnutzEls zei…
Prachtige plaid, lekker warm. Ik heb ook een heerlijk warm souvenir om 'savonds lekker warm te blijven.
miekequilt zei…
O, al dat mooie servies! En wat een prachtige deken heb je gekocht. Daar ga je veel plezier van hebben, want het is een mooie kwaliteit, dat zie je zo.
Een goed gekozen, actuele herinnering aan Ierland!
Een heerlijke plaid heb je gescored! En het keramiek op de foto is ook heel verleidelijk mooi!
Jolande zei…
Mooie foto's.
Ik vind vooral het blauw-witte serviesgoed mooi om te zien.
Hier hebben veel mensen geen verwarming (wij ook niet) en je ziet dan ook overal plaids, maar dan wel van die synthetische dingen, brr.
Begin dit jaar in het huurhuis, heb ik er noodgedwongen ook een moeten kopen, maar een natuurlijke plaid is veel fijner.
Emie zei…
Wat een mooierd! Elke keer weer even terugdenken aan die bijzondere vakantie met een nogal ongebruikelijke afloop.
Bertiebo zei…
Een prachtig en nuttig cadeau en ook nog een souvenir!
bemar zei…
Mooi zo'n gebreide plaid! Hier staat de kachel ook nog niet aan en hul ik me in de avond in een knalgele fleece deken. Gelukkig kan niemand binnen kijken op 10 hoog, het zal er vast niet uit zien