Doorgaan naar hoofdcontent

Muurschilderingen en kleurige huizen

De foto's die ik hier laat zien zijn gemaakt in Ierland in de havenstad New Ross. Aan de kade ligt een replica van het schip de Dunbrody wat honger lijdende mensen naar het naar het beloofde land Amerika bracht.

Meteen toen we de auto hadden geparkeerd aan de havenkant zag ik deze muurschildering, zo mooi, let vooral op de handen. Het stelt een van de stichters van de stad voor, Isabel de Clare met in haar handen St. Mary's Chuch wat verderop aan de kade staat.

We wandeleden wat in de plaats rond, we aten er een lekker broodje en zagen dit heerlijke straatje.

Even verderop weer een mooie mural

met om de hoek deze leuke gevel.

Toen we net in Ierland waren verbaasden we ons over al die kleuige gevels en nu ik het zo terug zie verbaast het me nog meer. Eigenlijk ben ik niet zo van de uitbundige kleuren maar voorlopig blijf ik dit toch leuk vinden.

Reacties

Emie zei…
De muurschilderingen zijn inderdaad prachtig. Ik hou heel erg van kleur maar deze straten zijn me wel iets te bont. Wel vrolijk om door zo'n straat te lopen!
In de weer zei…
Ook weer prachtige muurschilderingen en de huizen, toch wel héél kleurrijk
Verbazingwekkend eigenlijk, want ik kan niet zeggen dat ik het, bijvoorbeeld in reisgidsen of reportages over dat land, ooit is opgevallen.
Wel een en al vrolijkheid op druilerige dagen.
Sjoerd zei…
Ik hou wel van die kleurtjes en muurschilderingen, vooral in deze sombere tijden vrolijkt dit de boel aardig op.
Jolande zei…
Ik vin vooral die tweede mural erg mooi.
De gekleurde huizen vind ik er wel vrolijk uitzien, maar om doorheen te lopen en niet om tegenover je te hebben.
Op São Miguel zijn de meeste huizen wit, maar er staan toch ook overal van die bontgekleurde huizen tussen.
Bertiebo zei…
Grappig, ik heb vandaag ook een hand. Eentje
Judy zei…
De murals zijn prachtig! Ik hou wel van die kleurige huizen, heel apart.
miekequilt zei…

Prachtig.
Ik vond dit:
https://m.independent.ie/regionals/newrossstandard/news/stunning-mural-project-to-continue-39474860.html
En dit:
https://visitnewross.ie/the-walls-project/

miekequilt zei…
Als het linkje niet werkt, kopieer het dan en plak in Google.
Marthy zei…
Ik kon er maar niet achter komen waar ik de foto van die muurschildering gemaakt had en twijfelde tussen Cobh en New Ross, het ligt allebei aan het water. Vanavond vond ik tussen mijn papieren van Ierland een folder van New Ross! Had ik maar beter gekeken. Bedankt voor de informatie, ik pas het bericht aan.
bemar zei…
Wat een kleuren, daar wordt je toch vrolijk van!
De fluoriserende kleuren zijn wel erg heftig. Over het algemeen ben ik altijd erg gecharmeerd van kleur!
Elizabeth zei…
Nooit geweten dat er zulke kleurrijke huizen in Ierland te vinden zijn. Ik had eerder het idee van erg grauwe huizen. Maar dit is toch leuk om te zien!
Eerste muurschildering mooi en knap gemaakt. Maar die op de blauwe muur springt eruit!!
Janny zei…
Prachtig die muurschilderingen. De kleurige huizen zijn ook erg leuk, maar ik zou mijn huis niet gauw zo verven!