Doorgaan naar hoofdcontent

Barst

Aan het eind van de middag om vijf uur reden we Stolwijk weer binnen. Het was rustig op de weg, tenminste, aan onze kant. Het tegemoetkomend verkeer was heel wat drukker, dit weekend was de wintervakantie voor onder andere Parijs begonnen en dat betekent dat veel mensen op wintersport gingen, de skiboxen waren niet te tellen. Geen zon gezien, dat misten we wel maar op een paar kleine buitjes na bleef het droog. 

We knepen hem wel een beetje tijdens de reis, er zat namelijk een flinke barst in onze vooruit. Op de heenreis was het nog een klein barstje, zat er zomaar in en de dag voor ons vertrek bleek die barst opeens wel meer dan 40 cm lang te zijn. Snel een afspraak bij Carglass Gouda geregeld voor vandaag, een rol brede plakband mee in de auto genomen en op hoop van zegen gaan rijden. Gek is dat maar ik moest er telkens naar kijken, naar die barst die gelukkig niet groter werd.
Thuisgekomen stond er een mooie bus tulpen op tafel, daar neergezet door een lieve schoondochter.

Reacties

Mevrouw W. zei…
Ja, dat is best wel eng. Gelukkig bleef de ruit heel.
Welkom terug in Nederland en wat lief van je schoondochter om zo'n mooie bos bloemen in huis te zetten.
Elizabeth zei…
O ja, ik zou ook de hele tijd naar die barst zitten kijken...
Je weet maar nooit en stel je voor dat je ruit aan diggelen gaat.
Heerlijk welkom thuis met zo'n mooi bosje tulpen!
John zei…
Pas ook gehad, voor het eerst in mijn leven. Gelijk de ruit laten vervangen. Ik hoefde niet op reis namelijk.
Sjoerd zei…
dat haalt wel een beetje het genieten onderweg er vanaf. Dan doet zo'n bos tulpen wonderen.
Marc Dufraing zei…
Ooit iets gelijkaardigs meegemaakt - er is me toen verteld door een werknemer van een Franse CarGlass dat ik er rustig mee naar B kon rijden. De barst zou misschien wel groter worden maar de ruit zou er zeker niet uitvallen. Dat is toen ook niet gebeurd.
Emie zei…
Veilig in het andere (t)huis en wat een lief welkom.
Judy zei…
Wat een prachtig welkomsboeket, een lief gebaar!
Anoniem zei…
Voor een feestje van mijn broer gisteren het reclamefilmpje Haai van de Gouden Gids opgezocht. Een glazenwasser maakt een barst in de ruit van een aquarium.
In 1972 barstte de ruit van het zwembad in Voorburg, terwijl mijn broertje schoolzwemmen had......
Dus ik kan me je angst voorstellen.
Suzanne
Ik zou ook gefixeerd blijven kijken naar zo’n barst
In de weer zei…
Lief van schoondochter !
willy zei…
ik zou er ook niet gerust in geweest zijn Marthy

bravo voor je schoondochter

prettige dag
Janny zei…
Leuk thuis komen zo met die mooie tulpenbos! Eng zo'n kapotte ruit, gelukkig bleef hij aan elkaar zitten.
Lies zei…
Je bent omringd door schatten van mensen!
Lie(f)s.
bemar zei…
Gelukkig dat de ruit de reis heeft overleefde zonder verdere trammelant!