Doorgaan naar hoofdcontent

Huiselijk



We zijn bijna de hele dag buiten aan het werk, Mart stapelt stenen en ik hou me bezig met onkruid wieden en snoeien. Het weer maakt het ook aantrekkelijk om buiten te zijn, 's nachts vriest het wat en overdag hebben we de hele dag zon. Om een uur of negen is het nog koud hoor en dan heb ik nog even mijn dikke winterjack aan wat in de loop van de dag wordt verruilt voor een fleece jack. Ook dat gaat nog weleens uit en dan ben ik een poosje bezig in een trui. Niet lang want om een uur of vier-half vijf begint het af te koelen terwijl de zon nog volop schijnt. We zitten hier op 650 m hoog en het is nog maar februari dus je kan nog niet alles verwachten.

Om het binnen wat huiselijk te maken heb ik van die grote viburnumstruik die hier in het dorp staat een paar takken afgeknipt. Geen idee wie de eigenaar is van deze hoge struik, hij staat op een kruispunt van dorpspaden. Nou ja, het is ook niet belangrijk, om dit soort dingen maakt hier niemand zich druk.

Begin van de week maakte ik een cake met kastanjecreme, dat is toch wel het toppunt van huiselijkheid. Ik hield nog wat kastanjecreme over, dat heb ik maar over de cake gekwast toen hij uit de oven kwam. Hij smaakte lekker en is al bijna op.

Reacties

Sjoerd zei…
Lekker, ik vrees alleen dat zo'n cake het hier niet zo lang uithoudt. We hebben hier een cookiemonster wonen...
In de weer zei…
Buiten bezig zijn, heerlijk !
Binnen ook bezig geweest, ook heerlijk en gezellig !
Wat wil een mens nog meer !
Emie zei…
In alle eenvoud een mooi leven!
miekequilt zei…
Heerlijk om zo buiten bezig te zijn. Maar ook heerlijk om daarna binnen te genieten van jullie mooie huis.
Fijn weekend!
John zei…
Buiten is het altijd goed, koud of warm. EN zo'n cake gaat er altijd in.
Judy zei…
Mooi, die viburnumtakken! Mooi stilleven zo. Wat heerlijk om buiten te kunnen zijn met een zonnetje! En dan die cake als beloning!
Wat een leuke vorm nam je voor de cake!
Elizabeth zei…
Ja, dat is het leuke van vroeg lenteweer... Die verschillen!
Goed idee, die viburnun.. Wij hebben hem in de tuin staan. Dus je brengt me op gedachten om het snoeimes te hanteren.
Na hard werken mag er een lekker hapje bij de koffie hoor!
Lot zei…
Ik heb ook nog een blikje kastanjecrème staan en een pak citroencake uit een ruilkast. Smaakt vast erg lekker samen. Op de lijst voor komende week.
Jolande zei…
Wij zijn ook de hele dag buiten geweest, heerlijk wat vitamine D vangen.
Kastanjes lust ik niet, maar ik vind de cake er wel heel vrolijk uitzien, zo in een rondje.
Lies zei…
Wat een leven! Heerlijk toch als niets 'echt moet'!
Lie(f)s.
Janny zei…
Jezelf lekker moe werken en daarna heerlijk relaxen met een lekker stuk cake, het kan slechter.
Ger zei…
Moet een tevreden gevoel geven wanneer jullie ‘avonds de dag doornemen en zien dat er weer veel werk verzet is.
En met dat huiselijke zit het wel goed, bloemen,persoonlijke spullen en heerlijke geur uit de oven.

Fijne en gezellige zondag,
Ger
bemar zei…
Heerlijk om buiten bezig te zijn en dan zo'n cake toe. Ik heb nooit kastanjecake geproefd maar hij ziet er mooi uit
Wat heerlijk om samen zo bezig te zijn. En je cake ziet er hartstikke lekker uit MArthy!