Doorgaan naar hoofdcontent

De Koppoel

We brachten dochter Floor en een vriendin naar Schiphol, de dames gingen naar Noorwegen. Daar woont een zus van vriendin en ze gaan daar skieën en een tocht maken met sledehonden.
 Op de terugweg maakten we er een toeristische trip van en kwamen door Rijpwetering, de geboorteplaats van deze sportman. Hij won ooit de Tour de France en werd op zijn 38ste jaar nog werelkampioen wielrennen. We zijn even langs gegaan bij zijn broer, net als Joop dus een neef van Mart en hebben oude herinneringen opgehaald.

De Koppoel waaraan de famile Zoetemelk woont. Mart is er als kleine jongen veel geweest maar nu al jaren niet meer.

Rijpwetering is een klein dorp, er is niet eens een supermarkt meer vertelde men. Veel water dus 's zomers druk met watersporters maar nu was het rustig, er was niet veel te zien. Op deze oude schepen na en een paar mooie boerderijen.

Reacties

Sjoerd zei…
Dat waren nog tijden, wat kon die Joop rijden, en voor wat ik mij herinner, nooit een onvertogen woord.
Annelies zei…
Wat een verschil met de randstad. Wat een rust.
John zei…
Dat zijn de betere plekken om te komen. En dan nog gezellig op visite.
Judy zei…
Mooie plek aan het water!
Marthy zei…
Dit is midden in de Randstad, Annelies.
Emie zei…
Dat gebied ken ik goed, mijn ouders hadden er jarenlang een stacaravan met een zeilboot. Ik ben er minstens veertig jaar niet meer geweest.
Mooie reis gaat jullie dochter maken!
Janny zei…
Dat is een mooi gebied zo te zien, en leuk om gelijk op familiebezoek te gaan.
Edward McDunn zei…
Mooie opnamen van dat fraaie gebied, ik houd hier van!
In de weer zei…
Wat leuk, een Joop Zoetemelkpad.
Dik verdiend, wij zijn fan hoor !
Wat een rust straalt die foto over het water uit.
Ongelooflijk dat dit midden in de randstad is.
Weer Hollandse plaatjes, mooi!
Lida zei…
En alle wielrenners uit de wijde omgeving gingen tijdens of na het fietsen langs bij "de Vergulde Vos" om een versnapering te halen.
Marthy zei…
Klopt Lida en daar hebben wij lekker zitten lunchen.
Lies zei…
Een mooie, nu, rustige plek.
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Mooi daar. Ik weet dat er nog van die rustige plekken zijn maar eigenlijk is het onvoorstelbaar
Coby Breitner zei…
Volgens mij staat precies de boerderij erop waar ik elk jaar quiltweekend heb Hertog-Inn.
Dorpje in rust denk ik altijd.
Midden in de Randstad, wat mooi!