Doorgaan naar hoofdcontent

Het lukt maar een beetje

Ik probeer met dit tafereel het voorjaar een beetje in huis te halen maar dat lukt maar gedeeltelijk want terwijl ik dit schrijf trekken achter het raam donkere wolken langs en is het koud buiten volgens mijn man. Ik zit nog binnen, heb eigelijk weinig zin om eropuit te gaan maar zal wel moeten want de boodschappen komen niet vanzelf in huis.

Ik kocht een pot met drie hyacintenbollen maar had maar twee glazen, een ervan staat met een bol in de vensterbank. Dit oude hyacintenglas komt uit de kringloop, ook het groene plantenpotje. De derde bol dan maar in een mooi glaasje.

Met de bollen kocht ik ook een potje blauwe druifjes, dacht ik. Het bleken witte te zijn, ik had niet op het kaartje gekeken wat er in zat. Nou, dat kwam goed uit, samen met de groene kaarsen die een cadeautje waren vormt dit een mooi plaatje waar ik al dagen van geniet. 

Reacties

Anoniem zei…
Mooie foto's. Ja, het is somber en ongezellig buiten. Straks lekker met een kopje koffie erbij genieten van je mooie hoekje.
miekequilt zei…
Dat was ik: Mieke
Judy zei…
Een prachtige compositie in wit, Marthy! Ik ga zo tulpen kopen. Je moet toch wat.
John zei…
Die donkere wolken moet je gewoon wegdenken. En ja, de temperatuur mag ook best omhoog.
Sjoerd zei…
We zijn gewoon toe aan een beetje vitamine-Z.
Emie zei…
Het groene plantenpotje is ook een schatje, zeg! Dit hoekje kan zo in een woonblad.
Het ziet er heel mooi uit! Echt een beetje voorjaar in huis.
Janny zei…
Ja, laat het voorjaar maar komen, is het niet buiten dan maar binnen. Prachtige compositie.
willy zei…
het voorjaar in huis halen

en dat is best gelukt Marthy

prettige dag
In de weer zei…
Een mooi hoekje Marthy.
Ik heb nog geen voorjaarsbloemen in huis, maar hier stond nog steeds de Amaryllis in bloei die ik met Kerst had gekregen.
Eerst een steel en daarna begon de andere en gisteren knipte ik daar de laatste bloemen uit.
Nu komt er weer een nieuwe steel aan.
Ik denk dat het hier nu beter weer is dan bij jullie, heb heel de morgen in de tuin gewerkt en zo meteen ga ik weer aan de slag.
Zag dat de Allium Christophij al boven de grond staat, het begin is er, de groei zit er weer in.
Volgende week geven ze behoorlijk weer aan, dus dan gaat het vlug.
KnutzEls zei…
Een mooi plaatje. We moeten nog even geduld hebben.
Jolande zei…
Ik hou erg van witte bloemen, dus ik vind dit prachtig.
zon … zon …. zon ……
Lies zei…
Ze ruiken ook nog lekker.
Lie(f)s.
Marthy zei…
Al in de tuin gewerkt, wat heerlijk Toos.
bemar zei…
Ik kocht bij de kringloop een potje met afbeelding van witte druifjes, ze zouden daar ook leuk in staan, haha. Ik heb nu tulpen maar ga aankomende week ook maar eens voor de bolletjes op pad
Eerst voorjaar in huis, en daarna buiten. Wat doen de bollen het goed, en mooi bij elkaar, dat wit en groen.
Het is hier al de hele week mooi en koud winterweer maar we beginnen inmiddels toch wel zin te krijgen in de lente hè....
Je bollen brengen een beetje lente in huis in ieder geval.