Doorgaan naar hoofdcontent

Blij met een goede vriend en fijne buren

Vanmorgen om zes uur zaten we al in de auto op weg naar Nederland. We laten ons fijne huis en ons mooie dorpje omringd door kastanjebossen achter.


De ingestorte muur is tot volle tevredenheid opnieuw opgebouwd, de steiger, betonmolen en andere materialen zijn opgeruimd. Mart kwam precies uit met het zand. Hij kwam wel stenen tekort, vooral kleine, blijkbaar teveel in de holle ruimte gegooid. Buurman Jean-Pierre had een grote hoop kleine stenen op zijn terrein liggen en nadat ik hem een mailtje had gestuurd kreeg ik al heel snel het antwoord dat Mart kon pakken wat hij nodig had.

 Wat hebben wij toch een fijne buren, eerst al Bernard die een lange middag helpt om van de omlaag gevallen stenen twee hopen te maken en dan Jean-Pierre die niet moeilijk doet over zijn stenen. En natuurlijk niet te vergeten onze goed vriend Ernest die met Mart samen een flink eind omhoog kwam met de muur.

De grond van de border was flink ingeklonken door eerst de stenen die erop gelegen hadden en daarna het werken er boven op. Ik heb het gistermiddag nog wat losgewoeld, kwam weinig plant tegen eerlijk gezegd. Maar hoop doet leven en in planten zit vaak onverwacht heel veel leven. Begin april zijn we hier weer en wie weet wat ik dan aantref. 

Wat we erg mee hadden was het weer met één dag sneeuw en veertien dagen stralende zon met temperaturen die 's middag opliepen tot 15 graden. Ik heb ontzettend veel in de tuin gedaan. Van alles geknipt en gesnoeid en in de linkerborder heb ik alle vaste planten al afgeknipt. In al die jaren dat ik hier tuinier heb ik dat nog nooit gedaan, als ik daar maar geen spijt van krijg. Ik had waarschijnlijk de zon in mijn bol.

Reacties

John zei…
Die muur ziet er weer puik uit. En ja, planten zijn sterker dan we soms denken. Dan lijkt alles weg, en opeens, staan er weer groene sprietjes.
Judy zei…
Ik vind de muur prachtig geworden! En wat een fijne buren!
In de weer zei…
Ziet er weer op en top uit.
Met de border zal het nog wel een verrassing zijn, maar verrassingen kunnen leuk zijn, dus wie weet.
Jammer dat hier nu het weer omgeslagen is, we hadden een fietstochtje gepland, maar ik weet het nog niet als ik zo naar buiten kijk.
Voor jullie een goede terugreis en welkom weer in het andere thuis.
KnutzEls zei…
Het ziet er weer mooi uit. Nu weten we hoeveel werk er achter zo'n stenenmuur zit.
Emie zei…
Jullie kunnen echt trots zijn op het resultaat van al die inspanning. En zonder goede buren en fijne vrienden is het leven minder waard!Goede terugreis!
Sjoerd zei…
je kunt in ieder geval tevreden zijn met alle werk dat gedaan is.
Wat een fijn gevoel zal dat zijn. De tuin al klaar voor het voorjaar en die muur zo schitterend hersteld.
Vast met een heel voldaan en tevreden gevoel weer in de auto gestapt! Met zo’n grote klus achter de rug, kom je straks in april met een lekkerder gevoel weer terug! Goede reis en straks ook weer genieten van jullie Stolwijkse leven!
Edward McDunn zei…
De muur ziet er weer piekfijn uit hoor, geweldig zo'n vriend en buren!
Jolande zei…
Zo, die muur ziet er weer mooi uit!
Fijne buren en vrienden is heel wat waard.
Ger zei…
Jullie hebben ook die mooie karaktereigenschap om anderen te helpen en die wordt vaak door anderen gewaardeerd,zie je maar weer.Het geeft de ander een goed gevoel om iets terug te kunnen doen.
De muur staat er weer stevig bij,knap werk.
Lies zei…
't Is écht mooi geworden! En wat een geluk hebben jullie, zo'n buren/vrienden...
Lie(f)s.
Janny zei…
Fijn dat met wat hulp de muur weer helemaal opgebouwd is. En hoe het met de border gaat zal een verrassing zijn in april.
bemar zei…
Mooi de muur, Mart is een echte murenbouwer! Lekker dat je al zoveel in de tuin kon doen!
Het is zo mooi daar bij jullie!!! En wat is de muur weer prachtig geworden!