Doorgaan naar hoofdcontent

Even een boodschapje doen

Ik had iets nodig in de supermarkt van Saint-Sauveur-de-Montagut, een kleine Carrefour die op zondagmorgen geopend is en we gingen op de fiets. Het zou behoorlijk warm worden dus we waren om acht uur al onderweg. 

Onderweg stoppen we verschillende keren om te genieten van het zicht op de bergen om ons heen. Wat houden we toch van deze streek.

Zulke beelden vervelen ons nooit.

Het was niet helemaal helder maar in de verte konden we de bergen van de Vercors zien liggen.

We hadden de hoge weg in de vallei genomen en bij Saint-Étienne-de-Serre gingen we niet rechtdoor richting Saint-Sauveur maar linksaf en via Tauzuc daalden we af. Op de 30 km die we vanaf huis naar Saint-Sauveur reden waren we twee auto's tegengekomen.

Zoals gewoonlijk streken we in Saint-Sauveur neer voor koffie nadat ik aan de overkant bij de bakker twee chaussons au pommes had gehaald.

Motorrijders stopten om te pauzeren en deze mijnheer zat op zijn gemak de krant te lezen.

Een fietser haalde een broodje en de andere man liep door, die had genoeg aan zijn gitaar.

Topdrukte bij de Carrefour maar ik was al lang blij dat ze hadden wat ik nodig had.
Wij sloegen rechtsaf bij Le Moulinon en reden onze vallei in.

Nog 17 km vals plat en dan waren we weer thuis. Ondertussen zag ik wel dat de wilde wingerd begint te verkleuren.

Reacties

Judy zei…
Wat een prachtige woonomgeving is het toch! Ja, de eerste tekenen van de herfst al.
En dat noemt ze 'Even een boodschapje doen'!
Emie zei…
Zestig kilometer gefietst voor een boodschap veel beweging, koffie met wat lekkers erbij en door een prachtig landschap. Je kan een zondag slechter beginnen.
Yova zei…
Dit is echt geweldig om te zien. Hoge bergen..... Ziet prachtig uit daar. Fietsen best wel moeten gaan klimmen voordat boven komt. Jullie hebben even gerust om broodje te eten bij de bakkertje. Leuk!! Fijne dag.
miekequilt zei…
In zo'n mooie omgeving ga je graag boodschappen doen.
Ger zei…
Je zat dus niet dringend om die ene boodschap verlegen maar bestede de zondag aan een mooie fietstocht waar onderweg van alles te zien was.
In de weer zei…
Dat is nog eens lekker boodschappen doen !
Sjoerd zei…
Ik had deze week ook al een paar grote paddenstoelen gevonden. De natuur is een beetje van slag af.
Janny zei…
Even een boodschapje doen is met mooi weer en zo'n prachtige omgeving geen straf, zeker als je tussendoor even kan zitten op een terrasje met iets lekkers erbij!
Jolande zei…
Nou die koffie met lekkers hadden jullie echt wel verdiend!
Ik doe het jullie niet na ´even´ zo boodschappen doen en dan ook nog 17 kilometer vals plat...
Die foto van de bergen met wat mist vind ik schitterend.
willy zei…
zo wil ik ook wel boodschappen doen Marthy

een heerlijke omgeving

prettige dag
Lies zei…
Tel je zegeningen!
Elke dag vakantie bij jou! Fantastisch!
Lie(f)s.
Willy zei…
Wie wil er nu niet op deze manier een boodschapje doen. Wat een prachtige omgeving.