Doorgaan naar hoofdcontent

Twee spuitbussen verf

Aan de overkant van al die prachtige muurschilderingen waren op een lage muur wat eenvoudige ontwerpen gezet die blijkbaar door jongeren ingeschilderd konden worden. Ik zag hem komen met zijn twee spuitbussen in zijn handen, aarzelend nog, om zich heen kijkend maar hij begon toch. Het had een van mijn kleinzonen geweest kunnen zijn.

Ik hield hem in de gaten terwijl ik bezig was de grotere werken te fotograferen, keek af en toe om.

Hier begon het al wat te worden. Zie je dat er verf op zijn broek zit, hij heeft al meer geschilderd. Hij stopt even en bekijkt wat hij gedaan heeft.

En dan komt een van zijn grote helden bij hem kijken en geeft hem advies. Dat duurde een minuut of tien en daarna ging de jongen weer geinspireerd verder. Hoe mooi is dit.

Reacties

miekequilt zei…
Wat een leuk idee. Zo kan iedereen wat moois maken. En als je dan goede aanwijzingen krijgt is het helemaal leuk.
Sjoerd zei…
Ik heb er een cursus voor gevolgd, zelfs het gebruiken van een spuitbus moet je leren.
Judy zei…
Wat geweldig dat die man de jongen kwam helpen!
Prachtig beeldverhaal heb je hiervan gemaakt. Het spreekt boekdelen!
Bertiebo zei…
Geweldig, een prachtverhaal in een paar foto's.
Emie zei…
Wat een mooi beeld verhaal en ik kan me de associatie met een kleinkind heel goed voorstellen.
Had je niet de neiging om zèlf een spuitbus te pakken om het eens uit te willen proberen? Dan kom ik direct kijken, hoor!
In de weer zei…
Dat is héél mooi, een kunstenaar in de dop !
Leuk zo'n werk in uitvoering. Letterlijk : )
Edward McDunn zei…
Leuk om te zien hoe enthousiast zo'n jongen bezig is hè?
willy zei…
een mooi beeldverhaal heb je er van gemaakt Marthy

men heeft hiervoor talent of niet

maar hulp is altijd welkom

prettige dag
Janny zei…
Leuke foto's, mooi dat de jongen het zelf kon proberen.
Jolande zei…
Dat vind ik een leuk initiatief, jong geleerd...
Geweldig dat die kunstenaar die jongen aanwijzingen kwam geven.
Lies zei…
Wat een luxe om samen (te mogen!) werken!
Lie(f)s.
Elizabeth zei…
Dat is toch super, zo'n leuke samenwerking. En deze knul kan de techniek weer leren...