Doorgaan naar hoofdcontent

Vervolg workshop pottenbakken

Gisteren gingen we bij Monique onze potjes die we gevormd hadden op de draaischijf wat verfraaien.
Ook dat leek heel makkelijk toen Monique het voordeed. We moesten ook voorzichtig doen want de potjes waren nog niet gebakken.

Hier kan je goed zien hoe dat gaat. Met kleine werktuigen geef je het potje een mooi voetje en schraapte nog wat van de zijkant af. Eerst voorzichtig proberen en het lukte me aardig.

En toen konden we de potjes gaan schilderen.

Ik heb het heel eenvoudig gehouden, hou niet zo van tierelantijnen op zo'n potje.

En nu moeten ze nog gebakken worden.

Dit werk, het meeste van leerlingen stond buiten op grote tafels te drogen.

En dit hadden de kleinzonen van Monique gemaakt, zeven en negen jaar oud.

Eigen werk van Monique wat staat te drogen. Gemaakt van drie verschillende kleuren klei.
Prachtig!

Reacties

Bertiebo zei…
Leuk en vooral leuk om te doen lijkt mij.
Judy zei…
Spannend! En nu worden ze gebakken in de oven, neem ik aan.
Yova zei…
Wow deze vrouw kan heel goed doen. Echt geweldig om te zien. Er zitten mooie potten erbij. Nu drogen. Leuke foto's. Geniet met mooie dag.
miekequilt zei…
Heel leuk, Marthy. Het zal er prachtig uitzien als het gebakken is. Ga je hierna nog eens wat maken?
Emie zei…
Heb je wel je initialen op de onderkant gezet? Dat het een originele Marthy is?
Lies zei…
Kunstwerkjes, allemaal!
Lie(f)s.
Jolande zei…
Dat ziet er toch allemaal prachtig uit. Die kleinzonen hebben het duidelijk met de paplepel binnen gekregen.
Altijd spannend hoe het na het bakken eruit ziet.
Ger zei…
Een mooie en eigenhandig gemaakte creatie!
Marthy zei…
Ik ga zeker volgend jaar weer een workshop bij Monique doen, Mieke. Het is zo leuk om te doen. En ja hoor Emie, mijn initialen staan onderin. Monique zou die potjes anders niet uit elkaar kunnen houden.
In de weer zei…
Ziet er mooi uit en ik vond het na het glazuren en na de oven altijd verrassend mooi.
Ben heel benieuwd.
Elizabeth zei…
Oh, wat leuk! Ik zou er ook zò zin in krijgen...
Lijkt me best eng om te gaan schrapen aan je schaaltje of potje; stel dat je het verknoeit..
Ik vind je schaaltje mooi geworden in al z'n eenvoud!
Janny zei…
Wat een leuke potjes allemaal, lijkt me best moeilijk.
Fijn dat je hier ook foto's van laat zien. Ik was heel benieuwd. Ze zijn allemaal mooi geworden. Je mag er trots op zijn!