Doorgaan naar hoofdcontent

Jam maken met de kleinkinderen

Maandagochtend pakte zoon en schoondochter hun tenten in op de camping in de Drôme vallei en kwamen deze kant op rijden voor een klein weekje. Heerlijk om dat spul weer even om ons heen te hebben. 

Toen Saar al mijn eigengemaakte jam zag, zei ze dat ze ook weleens jam wilde maken. Nou, er lag nog genoeg fruit in de vriezer dus er ging een kilo rabarber, een pond aardbeien en een pond frambozen in de pan samen met de benodigde geleisuiker. Goed roeren hoor, zei ik en dat deed ze.

Luuk kwam er ook bij kijken en ze  mochten alletwee een potje vullen.

Daarna nam ik het over want anders koelde de jam teveel af.

Acht heerlijk potjes jam, we waren tevreden over ons werk.

Nadat ze gezwommen had in de put (een diep gedeelte van ons riviertje) wilde Saar ook nog wel even de etiketten knippen die ik geprint had. Ze deed het heel precies, echt een werkje voor haar. Weer acht potten jam in het pottenkastje erbij. 

Reacties

Judy zei…
Klein geleerd, groot gedaan!
Bertiebo zei…
Die jam zal het lekkerst zijn natuurlijk
Sjoerd zei…
Nu weet ik ook waar het woord jammie vandaan komt... en kijk ze eens druk bezig zijn...
Zo oma, zo kleindochter! Gezellige dagen met elkaar gewenst bij jullie, hoor!😘😘
KnutzEls zei…
Natuurlijk veel lekkerder dan supermarktjam.
Elizabeth zei…
Wat gezellig om zo met elkaar te zijn. Saar staat gewoon te glunderen bij die pan! En jij hebt weer een aantal potten gevuld, heerlijk zoveel jam.
En sinds ik zelf jam maak, hoef ik geen supermarktjam meer...
Jong geleerd …..
Thuis wil ik nog wilde bramen plukken en daar ook nog jam van maken
Ger zei…
Gezellig en interessant werkje voor Saar en Luuk.
Die mogen in de logeerweek hun eigengemaakte jam dik op de bammetjes smeren,oma heeft ‘n kast vol.
Jolande zei…
Wat gezellig dat ze nu bij jullie zijn en wat leuk en lekker om jam te maken.
Janny zei…
Fijn om zulke dingen met je kleinkinderen te doen!
Emie zei…
En ondertussen gezellig keuvelen met elkaar. Het zijn gouden momenten, Marthy.
Lies zei…
Leuk én boeiend!
Lie(f)s.
Yova zei…
Leuk dat je schoondochter er kwam. Je kleinkinderen wilde graag voor je koken. Leuke knutsel om te doen. Kinderen houd bezig zijn. Leuk! Fijne dagen.
In de weer zei…
Dat wordt een heerlijk weekje !
bemar zei…
Niets is lekkerder dan eigengemaakte jam!
Willy zei…
Gezellig dat ze nog een weekje bij jullie zijn. Leuk om samen jam te maken.