Doorgaan naar hoofdcontent

Kommen en schalen

We hadden verleden jaar zoveel moois gezien op de pottenbakkersmarkt in Barjac dat het reden genoeg was om er weer heen te gaan samen met onze vrienden Andre en Carine. Er waren veel pottenbakkers die allemaal hun eigen kunnen lieten zien, bijvoorbeeld dit leuk geel gekleurde werk. De schaaltjes met een gat erin zijn zeepschaaltjes.

Deze schalen vond ik heel mooi, er was wat parelmoer in de kleurige balletjes verwerkt.

Hier moet je een echte liefhebber voor zijn want de prijs was zeer hoog. Maar dan krijg je ook wat. Al die schubben waren er apart in gemaakt. Hoe dat procedé gegaan is weet ik niet maar het was schitterend gedaan.

Het is een plezier om daar te lopen onder die grote platanen met heerlijke schaduw. Op je gemak slenterend van de ene naar de andere kraam. We waren vroeg en het was er nog niet druk.

Dit werk vond ik het mooist, zo verfijnd met die bladmotieven aan de buitenkant.

Ik kon het niet laten om daar een klein kommetje te kopen. Mooi met dat blad voorop.

En ook van binnen beeldschoon.

Op de terugweg een van onze favoriete restaurants aangedaan waar we heerlijk zaten op een gekoeld terras met een nevelsysteem. Nog nooit zoiets gezien maar het werkt fantastisch. Om de paar minuten komt er koude nevel uit een leiding aan de overkapping. Een luxe maar wel een heel fijne luxe want daar in het zuiden van de Ardèche waar we waren was de temepratuur zeker dik boven de dertig graden.

Reacties

Bertiebo zei…
Ik zou daar hebberig van worden. Maar niks kopen, omdat ik weet dat ik er dan spijt van zou krijgen
Sjoerd zei…
Ik vrees dat ik daar ook niet met lege handen weg zou gaan...
Judy zei…
Ja, prachtig met dat blad! Ik zou er ook hebberig van worden.
John zei…
Zeker allemaal erg mooi. Lekker hoor, 30 graden. Ik mis dat hier nu een beetje.
Emie zei…
Wat een sfeertje daar en prachtige artikelen. Ik denk dat ik me ook niet in had kunnen houden.
Wat een combinatie: onder de platanen en al die mooie spullen! Super!
Ik zou die markt maar het beste moeten gaan bezoeken zonder portemonnee: weet niet of ik me anders in zou kunnen houden. Veel te veel mooie dingen!
Heerlijk zuidelijk sfeertje met die platanen! Zelfs zonder markt sfeervol!
miekequilt zei…
Wat een mooie dingen. Ik zou zeker iets gekocht hebben. Want ik houd hier erg van. Verneveling is hier in de Morvan niet nodig. Regen, regen, regen. Jammer.
Dat ei op pootjes is niet zo aan mij besteed maar het serviesgoed vind ik prachtig!
Janny zei…
Prachtige schalen, vooral die met de bladeren. Heerlijk snuffelen onder de platanen, hier regent het weer eens helaas.
Edward McDunn zei…
Wat mooi,die zeepschaaltjes zijn bijzonder, ik heb ze nog nooit eerder gezien.
Ik vind vooral de schalen met de groene binnenkant erg mooi! Prachtig glazuur!
In de weer zei…
Dat zijn leuke markten, ik zou er van alles willen kopen maar meestal kies ik voor mooie kommetjes om gezellig koffie uit te drinken als we weer terug zijn en dan heerlijk herinneringen op halen. Praktisch hè ;-)
Ger zei…
Het kommetje wat jij kocht gaat vast een mooi plekje krijgen.
Zo’n leuke zeepbak met stoer blok Savon de Marseille,wel de echte bruin/gele met stempel(die zeepjes met zuurstokken kleurtjes zijn nep)zou ik wel iemand blij mee kunnen maken als souvenir.
Of er voor mij iets te vinden zou zijn wat bij mijn landelijk oud aardewerk past,alhoewel die schaal met verfijnd motief aan buitenkant(doet me denken aan halve cantaloupe)zou goed combineren bij het Thaise groene servies wat schoondochter vaker voor mij mee brengt uit haar Vaderland en goed dienst doet in haar Moederland,het heeft de vorm van vissen,bladeren en bloemen.
Elizabeth zei…
Oh, ik zou me echt niet kunnen inhouden! Wat is dat mooi spul zeg...
Natuurlijk heb ik er ook geen plek voor, maar gewoon om zoiets een poosje te kunnen koesteren en in je huis te hebben. Misschien zou ik Peter vragen om in de hal wat planken op te hangen :)
Jolande zei…
Oh wat heerlijk om daar rond te kijken.
Dat ding met schubben vind ik eng, maar de rest ziet er mooi uit.
Willy zei…
Leuk zo'n markt, daar hou ik ook wel van. Je hebt een hele mooie kom gekocht. Een heerlijke plek ook waar die markt was. Goed om dan vroeg te gaan als het zo warm is.
KnutzEls zei…
Voor zulke mooie dingen is altijd wel een plek te vinden.
Gezellig zo'n markt! Ik zou me scheel kopen aan kommen want ik val voor elke kom die blauw(wit) is. Die kom met dat blad erop: een pláátje.
Lies zei…
Daar zit prachtig werk tussen!
Héérlijk, dat verfrissende...
Lie(f)s.