Doorgaan naar hoofdcontent

Er zat geen kabouter op...

Vandaag mijn volgende blogpost over het straatkunstfestival van afgelopen zaterdag. Weer zo'n prachtig werk alhoewel ik achteraf merkte dat ik dit kunstwerk niet in zijn geheel op de foto gezet hebt. Dan sta ik daar en zie direct ook zoveel details die ik wil fotograferen dat ik vergeet om een overzichtsfoto te nemen.

Als we een volgende keer die kant uit rijden neem ik alle werken nogmaals op de foto, dan zijn ze immers helemaal afgewerkt.

Iedere lamel onder de hoed wordt met grote precisie geschilderd.

Op de bovenste foto kan je goed zien dat de onderkant van de schildering nog in zijn voorlopige opzet staat. Hier wordt dat ingekleurd.



Er wordt gewerkt vanaf een ontwerp wat van te voren op de computer is getekend. Vooraf moet men de precieze afmetingen van de muur hebben, zodat het ontwerp in de juiste verhouding gemaakt kan worden.

En...voor deze grote muurschilderingen wordt vaak gewerkt met een beamer om het werk op de muur te projecteren, het werkt beter en sneller.

Prachtig hoe dit getekend is, het moet natuurlijk nog ingekleurd worden.

Er is voortdurend overleg tussen de kunstenaars die aan een bepaald project werken.

Ik vond de steel van de paddenstoel het allermooist, de kleuren, de schaduwwerking.

Bewondering voor deze mannen, doorlopend gefocust.

Reacties

Yova zei…
Helaas geen kabouter erop. Hoort wel bij. Deze kunst om te doen is zeker heel mooi geworden. Beter danb kale muur. Geweldig gedaan deze jongens. Mooie foto's. Fijne dag.
Judy zei…
Geweldig om te zien hoe dat gemaakt wordt! Zo knap!
Mevrouw W. zei…
Nee, geen Kabouter Spillebeen... Maar wel een heel erg prachtig kunstwerk!
Sjoerd zei…
Volgens mij wordt je ook fan van deze muurkunstenaars. Toevallig heb ik vandaag je trafohuis op de site staan...
KnutzEls zei…
Ook leuk om de kunstenaars te zien werken.
Bertiebo zei…
Prachatig, prachtig! En een mooie serie!
miekequilt zei…
Wat geweldig zeg. Ik kan nog niet eens een gewone paddenstoel tekenen. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is.
Emie zei…
Het is echt onwaarschijnlijk knap wat die kunstenaars doen.
Anoniem zei…
Een vak apart. Knap hoe ze dit maken.
Lies
Staart zei…
Juist die details zijn erg mooi
In de weer zei…
Heel erg leuk om de kunstenaars zo aan het werk te zien.
Goed in beeld gebracht Marthy.
Wat lijkt me dat leuk om deze schilders/ kunstenaars aan het werk te zien. Het plaatje beloofd een schitterend eindresultaat. Mooie foto's heb je er van gemaakt.
Willy zei…
Ook zonder kabouter prachtig ;)
Lies zei…
Hoe mooi! Kunstenaars aan 't werk, en wat voor werk...!
Lie(f)s.
Ger zei…
Wat moet het fantastisch zijn om deze creatieve mannen op korte afstand met camera te volgen en jij hebt het geweldig in beeld weten te brengen.leuk om te zien hoe zo'n kustwerk tot stand komt.
Jolande zei…
Echt zo leuk om die kunstenaars aan het werk te kunnen zien.
En ook al zit er dan geen kabouter op, ik vind de paddenstoel heel mooi.
Vera zei…
Deze vind ik héél leuk 😍😍
Bij mij in Emmen hebben wij "de gasbol" en hotel "ten Cate" geheel beschilderd door de Toyisten. Kijk maar eens op de website bij projecten: the Dot en Dreams for breakfast. https://www.toyism.com/
Groet Vera
Marthy zei…
Prachtig Vera, dank je wel.
Elizabeth zei…
Zo mooi; ik blijf er naar kijken....