Doorgaan naar hoofdcontent

Cascade du Ray-Pic

Zondag hielden we een rustdag, we vonden dat we even genoeg hadden gedaan.  Tussen de stapel kaartjes die ik altijd van goede restaurants meeneem vond ik er eentje die ik niet kende en waarvan ik ook zeker wist dat we er nooit geweest waren. We houden wel van het onbekende en besloten, om wat van de omgeving te zien, met een omweg naar dit restaurant te rijden,

We stopten onderweg bij een bordje wat een uitzichtpunt van de Ray-Pic aangaf. Duizenden jaren geleden was de Ray-Pic een actieve vulkaan en als gevolg van het natuurgeweld is  de Ray-Pic-waterval ontstaan. Er is een wandelpad naar het uitzichtpunt waar je van onderaf de waterval kan bekijken, wij hebben op die manier de waterval al verschillende malen gezien.

Maar dit was een uitzichtpunt van bovenaf wat we nog nooit gezien hadden. De waterval is eigenlijk een set van twee watervallen. Op het hoogste punt stroomt de rivier de Bourges tussen de basaltrotsen naar beneden en valt dan meer dan meter dan 50 meter in een poel.

Mooi om de waterval nu eens van bovenaf te bekijken in dat immense en ruige landschap. 

Net even verder reden we langs dit oude café, duidelijk niet meer in gebruik maar toepasselijk om er even een foto van te maken.  Café du Pont au Ray-Pic.

Reacties

Judy zei…
Prachtige ruige natuur!
Bertiebo zei…
Dat café... Zo Frankrijk! De waterval is ook mooi hoor, daar niet van
Sjoerd zei…
Dat café biedt nog wel wat mogelijkheden tot restauratie. Zeker in die mooie omgeving.
Elizabeth zei…
Prachtig! En groot gelijk dat jullie er even op uit trokken...
Yova zei…
Wat is daar mooie buurt om te wandelen. Even rust nemen op zondag. Waterval is zeker indrukwekkend om te zien. Mooie foto's.
Emie zei…
Wat een natuurgeweld, die waterval en sneu eigenlijk zo'n dichtgetimmerd café.
Wij zijn daar in mei 2021 geweest: totaal andere plaatjes dan die van jou: toen alles volop groen.
Maar de waterval even mooi als die van jullie afgelopen zondag!
Altijd indrukwekkend, zo'n waterval. Ik hoop niet, dat dit café jullie eetadresje was.
Ger zei…
Mooi dat de waterval het pad volgt dat ooit is gevormd door een lavastroom.
Anoniem zei…
Oo ik schrok al op weg naar een leuk restaurantje en dan is het verpauperd als je er komt. Hopelijk jullie bestemming niet.
Lies
Janny zei…
Heel verstandig om een rustdag in te voeren, mooi die waterval!
miekequilt zei…
Mooi weer, Marthy. Na al die jaren daar toch weer iets nieuws ontdekt. En dat café, dat is het echte mooie Frankrijk.
En dan morgen een verslag over het restaurant? Ik verheug me er nu al op.
In de weer zei…
Leuk Marthy, wij zaten ooit beneden op grote rotsblokken te picknicken.
Francoise (onze Franse vriendin) had daar een flinke wandeling naartoe gepland, omdat ze wist dat ik dol ben op watervallen.
Lies zei…
Adembenemend...
Lie(f)s.
willy zei…
knappe foto's van dit gebied Marthy

dat café heeft zijn beste tijd wel gehad

prettige dag
Onliemie zei…
Wat doe je me heimwee krijgen!
Jolande zei…
Heerlijk zo´n dagje na al dat harde werken.