Doorgaan naar hoofdcontent

Een groot rondje Vlist

Er moest nodig gefietst worden. Ik had de afgelopen twee weken niet zo vaak op de hometrainer gezeten als ik van plan was geweest dus op weg dan maar.
Prachtig gezicht altijd, die Hollandse luchten boven de polder.
Maar denk niet dat we de hele rit zulk weer hadden, af en toe vielen er venijnige buitjes, één keer hebben we zelfs even staan te schuilen. 

We deden een rondje Vlist en ik zag deze fotogenieke kar met die oude melkbussen erop. Gek is dat, ik moet hier al tientallen keren langsreden of gewandeld zijn zonder dat ik die opmerkte. De kar zal er al jaren staan, dat is goed te zien en nu opeens valt hij me op.

We deden een wat langer rondje Vlist, reden door Bonrepas naar de grens van Schoonhoven en gingen daar door Bovenberg en via Bergambacht terug naar Stolwijk. Ik wil telkens een paar kilometer meer fietsen en zit nu op 22 km.

Op een scheefhangende knotwilg een paar mooie plakken mos en toen waren we bijna tthuis. Ik had een dik jack aan, muts op en handschoenen aan en toch was ik behoorlijk koud geworden maar eenmaal in ons zonnige appartement was ik met een kopje thee weer gauw warm.

Reacties

Bertiebo zei…
Wow, die bussen... en de rest ook!
Sjoerd zei…
Die foto van die bussen is super. Dan weet je zeker dat je weer in Nederland bent.
Emie zei…
Heerlijke polderplaatjes. Die melkbussen spannen de kroon.
Puur Hollands, inclusief het weer.
KnutzEls zei…
Mooi tochtje en mooie foto's, zeker die bussen.
Jolande zei…
Ik vind je heel flink en dapper.
Die melkbussen zijn echt heel apart en jij hebt er een prachtige foto van gemaakt.
Ger zei…
Roestig stilleven in oer-Hollands landschap.
Judy zei…
Prachtig Hollands landschap! En die bussen zijn geweldig!
Janny zei…
Fijn dat je weer zo ver kan fietsen! Jammer van de buien, ik kwam gistermiddag in een hagelbui terecht en moest een droge broek aantrekken.
Misschien dat je je rondje nu eens andersom hebt gefietst? Dan zie je namelijk vaak dingen die je anders niet zouden zijn opgevallen. Gelukkig maar dat je die oude melkbussen nu hebt gezien en ook op de foto hebt gezet voor ons: ik ben gek op ‘oud roest’.
In de weer zei…
Mooie foto’s Marthy !
Wij hebben ook heerlijk gefietst, gisteren en vandaag, maar wij troffen het qua weer beter dan jullie.
Af en toe een heerlijk zonnetje erbij en dat voelt al best aangenaam !
Lies zei…
Je moet niet alles in een keer zien..., leuke dingen vallen soms pas later op! 't Wordt straks warmer -> lente in zicht...
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Prachtige foto met die melkbussen. En verder: top dat je weer zo’n eind kan fietsen.
willy zei…
toch al een heel eind gefietst Marthy

de foto van de melkbussen heeft hier mijn voorkeur

maar dat doet niets af van de kwaliteit van de andere

prettige dag