Doorgaan naar hoofdcontent

Knipperdeknip

Er is hier heel wat geknipt de laatste dagen. Bij de keukendeur van het vakantiehuis heb ik de roos en de clematis gesnoeid en het onkruid uit het grind gehaald. 

Tegen die lelijke betonnen muur groeit een grofbladige klimop die straks de hele muur in een ommezien helemaal bedekt heeft. Ik heb hem deze keer rigoureus gesnoeid maar zal in de loop van de zomer nog wel een paar keer in moeten grijpen met mijn snoeischaar anders groeit hij boven het beton uit en gaat zich tussen de stenen van de muur daarboven nestelen en dat wil ik niet. 

Mart heeft ondertussen de tweede boom op het terras flink uitgedund en gistermorgen knipte hij een uit zijn krachten gegroeide salvia die een omtrek had gekregen van bijna twee meter tot de grond toe af. Die wordt er in april uitgespit, in vieren gestoken en dan gaat er een deel weer terug in de grond en de andere drie planten worden uitgedeeld.

Al dat geknip levert manden vol snoeiafval op wat Mart naar een terras beneden het kerkhof brengt. Daar gaat het op grote hopen wat we een jaar in laten drogen en dan het jaar erop verbranden in een grote ijzeren ton. Fijn dat we al ruim een week droog weer hebben, dan raak je weer eens wat kwijt. 

Reacties

anja zei…
Heerlijk bezig! Maar ik heb een vraag: waarom verbrandt je het snoeiafval? Als je het snoeiafval een jaar laat drogen, dan is het toch gewoon compost geworden, die je over je tuin kunt verspreiden?
Judy zei…
Een klimop komt inderdaad overal doorheen, dus die moet je in de gaten houden. Het wordt weer een paradijsje, daar bij jullie.
Sjoerd zei…
Hard gewerkt alweer, begint er weer echt verzorgt uit te zien. Kunnen straks de gasten weer genieten.
Yova zei…
Clematis moet ieder jaar gesnoeid worden anders krijgen minder bloemen. Jullie zijn druk bezig met snoeien. Straks is dan klaar. Blijft jullie daar in de zomer? Klimop groeit vreselijk door alle kanten. Leuke foto's.
Emie zei…
Wat is er altijd veel te doen. Maar al dat werk geeft de komende tijd een prachtig groen en bloeiend resultaat te zien.
Dat wordt weer eer van jullie werk!!
Marthy zei…
Anja, wij gebruiken verteerd blad als compost. Snoeihout verteerd moeizaam en zeker niet binnen een jaar.
Goed bezig! Wij zijn ook hier constant buiten aan het werk: heerlijk met dit droge weer. Jullie hebben precies de goede weken uitgekozen om hier te zijn. Straks weer wat meer kans op regen.
Ennuh…..die salvia straks in april: ik houd me warm aanbevolen hoor!
Edward McDunn zei…
Voor dat werk is het écht wel fijn, dat het droog is hè?
Jolande zei…
Wat een werk!
Hier zie ik ook regelmatig rookpluimen van mensen die tuinafval (en andere dingen) verbranden.
miekequilt zei…
Wat fijn om zulk mooi weer te hebben bij jullie buitenwerk. Het schiet al aardig op, zo te zien.
Lies zei…
Bezige bijtjes...!
Lief)s.
Janny zei…
Goed bezig! En wat heerlijk dat het zulk lekker weer is.
Jullie hebben altijd werk aan de winkel. Het lijkt me een heerlijke buitenbezigheid!