Doorgaan naar hoofdcontent

Het huisje van Jany

Afgelopen week heb ik onze voormalige buurvrouw Jany gebeld. Ze was erg geëmotioneerd, mist haar moeder die afgelopen najaar stierf nog erg. Andrée mocht 103 jaar oud worden maar is tot het laatst helder gebleven en ze is in alle rust overleden met haar dochter naast haar bed, vertelde Jany.

Ze blijft wonen in het dorp waar haar moeder leefde, daar heeft ze het goed. Ze was blij om van mij te horen dat wij al kennis hebben gemaakt met Richard, die nieuwe bewoner van haar huis en heeft net als wij de indruk dat hij heel goed past in onze dorpsgemeenschap.

Ik heb haar beloofd dat ik haar deze foto’s zal sturen en die van de kippenren, dat vond ze wel een leuk verhaal. We zijn van plan om haar deze zomer op te gaan zoeken in het zuiden maar ik heb nog niets gezegd, even kijken hoe het loopt.

Reacties

Judy zei…
Wat leuk dat jullie contact houden!
Yova zei…
Wat mooie leeftijd heeft ze gehaald. Missen doet altijd pijn. Het is ook begrijpelijk. Huisje ziet leuk uit. Veranderen is leuk. Je gaat in zuiden op zoeken. Succes. Fijne dag.
Sjoerd zei…
ik denk dat ze dat wel zal waarderen.
Wat mooi, dat je haar belt. Ze heeft ook ongetwijfeld mooie herinneringen aan jullie dorpje.
Edward McDunn zei…
Goh, 103 is een hele leeftijd hoor.
Goed om zo'n contact in stand te houden.
miekequilt zei…
Wat een mooie plek om te wonen. Ik hoop dat Richard gauw en goed went.
Fijn voor Jany dat jullie contact ook nog goed is.
Ger zei…
Niet verwonderlijk dat je voormalige buurvrouw haar moeder mist na al die jaren samen zijn.
Fijn voor haar dat jullie contact blijven houden,op die manier blijven herinneringen uit goede en minder goede tijden voortbestaan.
Jolande zei…
Wat een leeftijd he, 103 jaar.
Onze buurvrouw uit Zaandam is ook zo oud geworden en met haar hebben we ook altijd contact gehouden.
Ik hoop dat het lukt om Jany op te zoeken.
Janny zei…
Een leuk idee om Jany op te zoeken, jullie kunnen dan fijn herinneringen ophalen aan haar moeder.
willy zei…
1036, dat is wel een termijn Marthy

goed om nog contact te houden met Jany

prettige avond
Lies zei…
Toch allemaal lieve mensen rond jou!
Lie(f)s.
Emie zei…
Zo fijn dat jij contact hebt opgenomen met je oude buurvrouw. Het zal haar goed doen dat het huis weer bewoond is.
Bertiebo zei…
Ze zal het erg waarderen als het lukt haar te bezoeken. Denk ik.
KnutzEls zei…
Goed dat je contact houdt.