Doorgaan naar hoofdcontent

Altijd wat nieuws

Met zo'n sombere en koude dag als vandaag ben ik blij dat ik gistermiddag nog even een rondje heb gemaakt. Eerst 's morgens al gelopen met mijn wandelgroep maar toen ik na de lunch met de tuindeur open nog even de krant zat te lezen dacht ik dat het zonde zou zijn om niet te profiteren van dit mooie weer. En wat zag ik op mijn rondje Bovenkerk?  De eerste forsythia, bijna in bloei, een prachtig verweerd hek en twee stappen verder een pol kleine narcisjes aan de waterkant.



In de tuin bij een boerderij deze prachtige crocus in een kleur die je niet veel ziet en bij de volgende boerderij staat een vrolijke tractor naast de schuur. En dan als kers op de taart een zicht op de Bergvliet die loopt van Stolwijk naar Haastrecht. Ik heb dit rondje in die veertig jaar dat wij hier wonen al ontelbare malen gemaakt maar ik blijf altijd nog wat nieuws zien.



Reacties

Sjoerd zei…
Het voorjaar was vandaag even pleitte, maar dat komt wel weer terug. Hier was de zon vandaag niet te zien en de temperatuur is niet boven de 4 graden geweest.
Emie zei…
En de prijswinnaar van deze reeks is wat mij betreft de tractorfoto. Lekkere vlakverdeling en mooie kleuren.
Lida zei…
Ja logisch. Natuurlijk zie je steeds wat nieuws als je zo midden in de natuur woont. Dat is altijd mooi, altijd in beweging, elke dag anders. Heerlijk was het gisteren. Dat smaakt naar meer.
Ineke zei…
Ik ga voor het hek, Emie. Wat een "plaatje".
Marthy zei…
Ik denk dat het bij jullie kouder zal zijn geweest als bij ons Sjoerd, wij zitten dichter bij de kust.
Marthy zei…
Jij krijgt vandaag de eerste prijs in de categorie leuke opmerkingen, Emie.
Marthy zei…
Ik wil er wel veel meer van, Lida.
Marthy zei…
Wel ja, maak er een wedstrijdje van;-)
Mirjam zei…
Prachtig zoveel als je ziet tijdens een wandeling. Als je je ogen maar gebruikt, dan kun je inderdaad telkens weer wat nieuws zien. We zien dan ook het mooie in al het kleine... en dat ik prachtig...
Fijn weekend,
liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Het is inderdaad je ogen de kost geven. Door al dat fotograferen ga ik steeds beter kijken.
Nana zei…
Die eerste tekenen van de lente doen eens mens toch breed glimlachen hé.
Marthy zei…
Ik loop te glimmen tijdens zo'n tochtje.