Doorgaan naar hoofdcontent

Cranberries

Ik vond een paar zakken cranberries in de vriezer. Ik koop ze vaak na de feestdagen, dan liggen ze voor een habbekrats in de supermarkt en ik ben gek op cranberries. Die vriezer moet zo langzamerhand leeg dus werd er op internet gesnuffeld naar een leuk recept. Ik vond er eentje van een saus waarin ook wat port ging en ik had juist nog een restje staan van bij de kaasplank met de kerst, kwam mooi uit. 'Smaakt goed bij wit vlees', vermelde het recept. Nou, dat treft, want wij aten gisteravond varkenshaas dus er kon meteen geproefd worden. Erg lekker kan ik zeggen en we kunnen er nog een poosje van genieten want ik maakte vijf potten vol.



Reacties

KnutzEls zei…
Hihi, ik maakte zoiets met kerst en het was heerlijk. Wat is zo'n vriezer toch een gemak.
Marthy zei…
Eigenlijk gebruik ik de vriezer in Stolwijk niet eens zoveel, maar in Frankrijk is hij onmisbaar.
Marthy zei…
Die potjes zijn zo leeg, Bettie.
Onliemie zei…
Mmmm... ik wou zeggen... hup die kunnen mee naar de Ardèche... maar aan de reactie hierboven vrees ik dat ze dat niet gaan halen! Laat het jullie smaken!:-)
Elizabeth zei…
Dat ziet er lekker uit. Cranberries zijn ook heel goed tegen blaasontsteking!
Marthy zei…
We gaan al over een paar weken, Kris, dus er gaat nog wel wat mee.
Marthy zei…
Klopt, Elizabeth, ik heb het sap daarvoor weleens gedronken.
Sjoerd zei…
Dat ziet er prima uit... En ik kan me voorstellen dat het lekker was bij dat varkenshaasje.
Lekker: cranberries! Zelfs gedroogd zijn ze heerlijk maar die saus lijkt me het helemaal genieten.
Lieve groet
Marthy zei…
Gedroogd vind ik ze ook lekker, door salades maar ook in de cake.
Vlimbouter zei…
In januari een hoop van die zakjes kopen en in de vriezer steken. Dat ik daar nooit aan gedacht heb!Ik ben namelijk ook verzot op Cranberries. Volgend jaar doe ik het ook! Dank je voor het idee. En jouw saus ziet er heerlijk uit!
Marthy zei…
Goed idee hè. Ik doe het al een paar jaar en het bevalt prima. Wanneer ik tijd heb maak ik er wat lekkers van en doe het in potten.
Nana zei…
Jammie. Smakelijk!