Doorgaan naar hoofdcontent

GPS Workshop

Vandaag weer wat meer geleerd over het gebruik van een gps. We hadden ons opgegeven voor een workshop die startte bij het station in Hollandsche Rading. We  liepen tijdens de workshop in het fraaie gebied van Einde Gooi/Zwarte Berg waar we een gps-tocht volgden om ons vertrouwd te maken met het gebruik. We begonnen met een theorie gedeelte in een lunchroom bij het station en trokken er daarna op uit.


Wat heeft zo'n gps veel mogelijkheden en wat zullen we nog veel moeten oefenen om alles onder de knie te krijgen. Maar we hebben in ieder geval weer heel wat opgestoken vandaag. We hadden geluk met het weer, na alle regen van gisteren was het nu een heerlijke zonnige dag. Na afloop in de lunchroom nog even nagepraat met een kopje koffie en voor de meesten een punt gebak want oh jongens, wat hadden ze daar een keur aan zelfgemaakte taarten in de vitrine staan. Die smeekten erom geproefd te worden.



Reacties

Sjoerd zei…
Heerlijk zo midden in de natuur. Ik doe het met de gps van mijn smartfone.
Inge zei…
Lijkt me ook erg veilig, zo'n gps-kunde: je kunt precies aangeven waar je bent voor het geval dat nodig zou zijn
Lijkt me interessant om met een gps een route te kunnen lopen. Ik heb me weleens in het kompas verdiept maar ik ben beter in kaart lezen.
De onderste foto is mooi!
Fijne zondag en een lieve groet
Marthy zei…
Deze Garmin is wat ingewikkelder, Sjoerd.
Marthy zei…
Dat hoop ik nooit nodig te hebben, Inge, maar in principe kan ik met die GPS altijd weer terug komen bij het beginpunt.
Marthy zei…
Het is leuk om een mooie route te downloaden van internet en die dan te lopen met de GPS, Mirjam.
Emie zei…
Jullie hebben heel wat kilometertjes in de benen de laatste weken. Ik vind de derde foto de mooiste voor op je kalender!
Marthy zei…
Ja, het gaat lekker met dat lopen, Emie. Ik ben heel tevreden over dat lijf.
KnutzEls zei…
Lopen is gewoon heerlijk. Met of zonder GPS genieten!
Marthy zei…
Mooi weer en een prachtig open bos, echt genieten Els.