Doorgaan naar hoofdcontent

Vintage

In de jaren zeventig, in het begin van mijn trouwen, had ik nog weleens een cactus in huis staan. Het zal wel'' in" geweest zijn. Daarna werd het wat stil rond de cactus, uitgezonderd bij de liefhebbers natuurlijk. Nou volg ik trouw de blog van mijn nicht Stephanie om op de hoogte te blijven van wat leeft in interieurland en daar zag ik laatst dat de cactus weer "hot" is. Ik doe in mode en interieur alleen mee als ik het zelf ook leuk vind en dit vond ik leuk.



Bij die cactussen of vetplantjes horen dan ook van die vintage potjes, dat zijn dus potjes uit de jaren zeventig die door de meeste mensen van mijn leeftijd al lang weggegooid zijn. Geen probleem want de kringloop staat er vol mee. Dus scoorde ik zaterdagmorgen drie van die leuke potjes en kleinzoon Sebas een hele mooie auto, kocht ik een paar van die plantjes en zie, nostalgie op mijn tafeltje. Ze gaan straks mee naar Frankrijk, ik weet er een heel leuk plekje voor op een heel leuk kastje.


Reacties

Hihi, wat leuk die stijl! Goed gelukt en nu weer helemaal 'in'! Leuk blog ook van je nicht, zeker de moeite waard om eens verder rond te kijken!
Elizabeth zei…
Ja hoor, ik weet het ook nog .. Ik was toen een jaar of 10... 15... Die rotdingen prikten altijd in je vingers. Hebben we net al die oude potjes uit de kelder (huis van m'n vader) naar de kringloop gedaan, is het nu weer hip!
De potjes staan leuk op je ronde tafel. Ronde tafels kun je overigens ook bijna niet meer kopen. Zouden die ook weer in komen?
Petra zei…
Ja die potjes maken het echt helemaal af. En je heb niet de minste gescoord bij kringloop. Ik vind het echt SUPER leuk staan zo met elkaar. Fijne avond, groetjes Petra.
Marthy zei…
Haha, ik probeer op mijn manier nog een beetje mee te gaan met mijn tijd;-)
Marthy zei…
Dit is een ovale tafel, Elizabeth, Amsterdamse School. En zoek je een ronde tafel, de kringloop staat er vol mee. Dan heb je daarna nog wel een handige schilder nodig. Ik heb trouwens tuinhandschoenen gedragen om die cactussen in die potjes te krijgen.
Marthy zei…
Ik ben er zelf ook knap tevreden over, Petra.
Sjoerd zei…
Wij doen ieder jaar wanhopige pogingen om onze cactussen in de serre te laten overleven. En zoals het er nu laat uitzien overleven ze het dit jaar allemaal.
Lida zei…
Heel smaakvol zo met z'n drietjes. Goh ja, wat een ellende als ze zo groot waren geworden dat je ze moest verpotten. Ik kan namelijk niks wat nog leeft weggooien.
Zo'n soort tafeltje stond vroeger bij ons thuis ook, met een gehaakt kleedje erover.
Bertiebo zei…
Ziet er leuk uit. Je raadt het al... ook bij mij staan er een paar.
Inge zei…
Ik heb 'n heuse sanseveria gekocht :-)
Marthy zei…
Veel planten, binnen en buiten, hebben het overleefd dit jaar, Sjoerd. Ik heb in Frankrijk veel verplanten buiten staan, wel beschut. Andere jaren raak ik er weleens eentje kwijt maar ik heb al gezien dat ze het dit jaar allemaal overleefd hebben.
Marthy zei…
Ik heb nu ook al staan te jodelen omdat ik geprikt werd, Lida. Het zijn niet bepaald vriendelijke planten;-)
Marthy zei…
Leuk dat alles altijd weer terigkomt, Bertie.
Marthy zei…
Haha, een sanseveria, ook zoiets. Mijn schoondochter heeft ze ook staan, stekjes van haar oma.
Oh ja leuke potjes maar ben eerder verliefd op die tafel en lamp. ;-)
Marthy zei…
Ben ik ook nog steeds verliefd op, Nana;-)
Vlimbouter zei…
Mijn zoon wou groen op zijn studentenkamer en cactussen waren de enige planten die dit overleefden. (ha ja, die mocht hij af en toe een paar weken verwaarlozen, overleven deden ze toch) Eén cactus presteerde het zelfs om te gaan bloeien ondanks dit Spartaanse regime.
Dat kan ik goed geloven. :-)
Toen onze dochter alleen ging wonen presteerde ze het om zelfs de cactussen kapot te laten gaan. Geen groene vingers dus. ;-)
Marthy zei…
Volgens mij is verwaarlozing goed voor cactussen, dan krijg je ze juist in bloei. Ik ben een groen mens maar vergeet tot mijn schande de planten die in huis staan vaak water te geven. Daarom moeten het overlevers zijn.
Wieneke zei…
Heel gek, ik heb maar één kleine bolcactus staan, maar ik blijf altijd wel even stilstaan bij de cactussen als ik in een of ander tuincentrum ben. Leuk om naar te kijken.... en dan loop ik toch weer door zonder ze aan te schaffen.
Marthy zei…
Heb ik ook jaren gedaan Wieneke, ik bleef ze altijd leuk vinden. Ik vind het drietal in mijn kamer nu zo leuk dat ik van plan ben om er nog een te gaan kopen, een grote.
Onliemie zei…
Echt schoon...en hip! Ik ben fan!