Doorgaan naar hoofdcontent

Ontluisterend

Voor een paar kleine boodschappen ging ik naar Gouda, ik kon het niet langer uitstellen want volgende week vertrekken we naar de Ardèche. Terwijl ik langs de grote winkelruiten van V&D liep zag ik de aanplakbiljetten die reuze kortingen beloofden. Nieuwsgierig liep ik er even naar binnen en er past maar één woord voor wat ik zag: ontluisterend. Lange rijen voor de kassa, veel bewakingspersoneel, overal graaiende mensen en er lagen veel spullen op de grond. Ik heb gauw een fotootje gemaakt, een beetje verscholen zodat de bewaking me niet zag en ben weer naar buiten gelopen, hier had ik niets te zoeken. Bij de Hema was er ook een soort opruiming bezig, die vonden zeker dat ze ook maar mee moesten doen.


De wind was heftig in de polder, zonder mijn elektrische fiets had ik het niet gered. Ik moest oppassen dat ik het water niet in geblazen werd. Op de terugweg bij het naderen van Stolwijk begon het al weer te regenen maar die paar spetters deerden me niet meer. Mart wachtte met een pot thee.



Reacties

Mirjam zei…
Toch niet te geloven hè, je hoort alleen maar van lange rijen bij de kassa's van V&D terwijl er voorheen blijkbaar toch te weinig mensen daar hun inkopen deden. Als het toen net zo druk was, konden ze gewoon blijven bestaan. Ik vind het wel jammer hoor, V&D is echt een soort van nostalgie, ik ging er al heen met mijn moeder toen ik nog klein was.
Dapper dat je op de fiets was, het waait niet naar zo hard.
Liefs,
Mirjam
Vlimbouter zei…
Pff, met zijn allen volop graaien bij een uitverkoop. Het is ook niet mijn ding. Daar blijf ik liever zo ver mogelijk van weg.
Inge zei…
Niet mijn ding, graaien in bakken. Toch ben ik van plan om morgen eventjes naar binnen te gaan in 'mijn' VenD. Niet persé om te kopen maar wel om nog even te kijken.
Wieneke zei…
Het was beter geweest als ze vorig jaar spullen waren gaan kopen bij V&D, maar nu het voor een habbekrats weg moet van de curator komen ze fijn graaien. Bah (4x) Ik heb zeer te doen met het personeel, dat eerst nog deze nare klus moet klaren en dan maar moet zien hoe ze het verder redden.
Sjoerd zei…
Ik kwam voornamelijk bij V&D om wat te eten en om naar het toilet te gaan. Afgelopen weekend waren we in Maastricht en zijn er niet eens langsgelopen.
Inge zei…
Ja Sjoerd, klopt, ook ik ging er heen om van de wc gebruik te maken ...
Lida zei…
Ik ben afgelopen zaterdag ook even naar binnen gelopen, maar de winkel was al zo goed als leeg. Overal rommel en afgezette delen, en toch nog een enorme drukte. Uit nostalgie heb ik nog even (enigszins verbijsterd) een rondje gelopen en ben toen snel weggevlucht.

Vroeger, met mijn moeder naar de V&D in Leiden voor een nieuwe jas. Een hele rit met bus 40 of 42. Dwalen door dat mooie oude statige pand. En ik stond er voor het eerst van mijn leven op een roltrap.
Marthy zei…
Misschien dat een groot deel van deze mensen nooit bij V&D kwamen maar nu, omdat er wat te halen valt, staan ze daar met zijn allen te graaien.
De mens zit vreemd in elkaar, Mirjam.
Marthy zei…
Ik ben nooit goed geweest in uitverkoopjes scoren en hier had ik zeker niets te zoeken. Gauw weg.
Marthy zei…
Ik kan je voorspellen dat je gaat schrikken, Inge.
Bertiebo zei…
I zag het aankomen en ben niet gegaan. Ik kocht nooit veel bij V&D, die bij ons was verdeeld over twee panden, dat vond ik niet leuk. Maar toch vind ik het wel jammer. Weer een instituut weg! En sowieso erg voor de mensen die er werkten natuurlijk
Marthy zei…
Precies wat ik dacht toen ik het personeel achter de kassa's zag die in deze misère hun werk moet doen. Bij iedere kassa stond een bewaker, om te huilen.
Marthy zei…
Ik was niet echt een trouwe bezoeker van V&D maar in de loop van jaren ben ik toch vaak binnen geweest, ook in het restaurant.
Marthy zei…
Verbijsterd, dat was ik ook na mijn rondje, Lida. Ach ja, ik weet het weer, met bus 40 of 42 naar Leiden, daar gingen we altijd naar V&D. Het zullen mijn eerste roltrappen ook wel geweest zijn.
Marthy zei…
Ja Bertie, de wereld verandert op allerlei gebied. Het gaat me alleen af en toe te snel.
Jeanne zei…
Jammer dat het zo moet aflopen voor V&D. Jij was gezond bezig door te gaan fietsen. Ik was ook op de fiets en had de wind niet goed ingeschat. Gelukkig werd ik opgehaald door manlief. Zodoende fietste ik in zijn luwtje naar huis, dat scheelde heel wat.