Doorgaan naar hoofdcontent

Leesvoer

Als dank voor het schilderwerk wat Mart bij onze zoon Bas deze winter heeft gedaan kreeg hij een e-reader met een mooie leren omslag. Een paar boeken erop gezet en manlief zit tevreden te lezen. Een paar jaar geleden zette een vriend van ons een groot bestand met boeken op mijn laptop en sindsdien put ik mijn leesvoer daar uit. Het zijn niet de allernieuwste boeken maar ik kan er nog  jaren mee uit de voeten. Een paar weken geleden vertelde een vriendin dat ik ook bij de bibliotheek e-boeken kan lenen. Natuurlijk, stom dat ik dat zelf niet bedacht. Ik ben nog steeds lid van de bibliotheek dus daar haal ik nu mijn nieuwste boeken vandaan. En af en toe nog een echt boek van papier tussendoor lezen is ook fijn, zoals dit heerlijke boek van Griet op de Beeck. Ik kocht het van de boekenbon die ik kreeg voor mijn eerste prijs bij de verkiezing van de jaarfoto van onze fotoclub. Een aanrader, dit boek.


Reacties

Wieneke zei…
Dit boek pas gelezen op mijn e-reader. Ik moest enorm wennen aan dat Vlaams en soms erg lachen. (Wilt u dat ik u neuk?) Maar het is een bijzonder boek en echt mooi geschreven. Ik heb nog een boek van Griet op de leesmachine staan: Vele hemels boven de zevende.
Emie zei…
Ik vond dit boek het mooiste dat ik las in 2015
KnutzEls zei…
Gek genoeg kon ik er niet doorheen komen. Ik werd er bij tijd en wijle depressief van, hoewel er ook wel vrolijke stukken zaten. Misschien later weer eens opnieuw proberen....
Inge zei…
geweldig boek! En dat terwijl ik eigenlijk meer van de thrillers ben
Marthy zei…
Ik hou van dat Vlaams, vind het een prachtige taal. Ik ga zeker nog meer van haar lezen.
Marthy zei…
Ik hem hem nog niet helemaal uit, Emie, maar deze gaat hoog scoren.
Marthy zei…
Niet zo gek hoor Els. Ik heb boeken opzij gelegd die door iedereen de hemel in geprezen werden. Jammer dan.
Marthy zei…
Ik ben ook van de thrillers, Inge, met af en toe wat anders zoals dit er tussen door.
Sjoerd zei…
Hoe gaat dat met E-books lenen, moet je die ook terug geven...
Pas begon ik in het boek Sonny Boy maar na 50 bladzijden heb ik het weggelegd. Ik zat me te vervelen tijdens het lezen. Ik ben toch meer van de thrillers. En gek, ik heb iets tegen e-readers...
Lieve groet en nog veel leesplezier!
Bertiebo zei…
Net als Mirjam hierboven heb ik iets tegen e=readers. Ik heb er wel een, voor noodgevallen. Zoals vastzitten op vakantie. Dus het ding is me ook al van pas gekomen. Maar ik heb liever een boek
Marthy zei…
Ik heb nu de eerste geleend en ik geloof dat een boek na drie weken verloopt, maar je kan voor die verloop dagen wel verlengen. Informatie is te vinden op de site van de bibliotheek.
Marthy zei…
Sonny Boy vond ik aardig, maar ook niet geweldig. Wel uitgelezen.
Marthy zei…
Ik wilde ook niet aan een e-reader maar dat gesleep met boeken heen en weer naar Frankrijk werd ik zat. Nu ben ik er aan gewend en vind het prettig. Het is ook minder zwaar dan een boek, fijn voor mijn reumahanden.
Vlimbouter zei…
Ik heb geen e-reader, maar wel een tablet waarop ik soms boeken lees. Voor onderweg of op vakantie vind ik het superhandig, maar ik hou toch ook van een écht boek in mijn handen. En ik moet dringend een boek van Griet Op De Beeck gaan lezen.
Marthy zei…
Zeker Griet gaan lezen, alleen haar taalgebruik al, zo mooi.
Onliemie zei…
Goede keuze een boek van onze Griet! Mooi hé? Je moet zeker en vast ook haar 2 andere lezen. Haha hou jij van het Vlaams? Grappig!
Marthy zei…
Ja, ook die andere twee ga ik lezen. Ik vind de Vlaamse taal heel mooi, vriendelijker dan het Nederlands. Wij krijgen in het Franse vakantiehuis vaak Vlamingen en hebben daar ook Vlaamse vrienden.
Nana zei…
Hier komt geen e-reader binnen. Hou teveel van papier en manlief leest zelden. :-)
Marthy zei…
Haha, Nana, zeg nooit nooit.
Onliemie zei…
Haha... jij bent een vrouw met smaak! ;-)