Doorgaan naar hoofdcontent

Brocantemarkt op Col de Sarrasset



Maria Hemelvaart vandaag en dat betekent een vrije dag voor de Fransen. Ieder jaar wordt er op deze dag hier vlakbij, op de Col de Sarrasset, een brocantemarkt gehouden waar we met vrienden altijd heen gaan. We hebben er de laatste jaren al heel wat leuke spullen weggesleept. 
Dus vanmorgen troffen we elkaar daar weer om negen uur om even lekker over de markt te struinen. Maar het viel tegen jammer genoeg. In tegenstelling tot de laatste paar jaar viel er weinig te halen. De rode schoentjes waren leuk voor een foto maar daar bleef het bij. Wel kocht ik deze mooie grote vetplant, daar heb ik weer vele jaren plezier van.



Onze vrienden kochten dit flessenrek, een goede koop. Al jarenlang bewonderden ze die van ons en nu hebben ze er zelf een. De eerste fles die op het rek ging dronken wij leeg tijdens een heerlijke lunch op hun binnenplaats.


Ze kregen nog een leuke korting op het flessenrek maar dat kwam omdat we juist bij deze handelaar de afgelopen jaren al veel kochten. Onder andere dit leuke bed komt bij hem vandaan.



Reacties

Bertiebo zei…
Ik vind dat rek superleuk, maar het moet wel in de omgeving passen. Niet hier dus, hahaha
Marthy zei…
In mijn Stolwijkse tuin zou het beslist niet staan.
Emie zei…
Dat wijnrek past weer wel heel goed in Italie! De gedekte tafel is een plaatje en jullie hadden opnieuw een heerlijk dagje, dat zie je zo.
Zou hier ook niet misstaan, zo’n flessenrek
Supergezellig allemaal!
Ivy zei…
Ik ben dol op brocante! En ook op jullie eetservies in saks-motief.
Sjoerd zei…
Ik vraag me alleen af wat je met zo'n rek doet als het vol is...
Marthy zei…
Haha, dan ga je naar de flessenbak, Sjoerd.
Marthy zei…
Het eetservies van onze vrienden, Ivy.
Ageeth Mooij zei…
Ik breng de lege flessen naar de glascontainer.
Is het van oorsprong een rek om flessen na het schoonmaken te laten drogen?
Leuk om toch even te kijken, de ene keer heb je meer geluk dan de andere. En het eten van een mooi gedekte tafel smaakt toch net iets lekkerder.
Marthy zei…
Dat laatste klopt, Ageeth. Men gebruikte de flessen vaak weer om met wijn te vullen.
Jan uit Perth zei…
Dat hondje staat echt te watertanden, bij die heerlijk gedekte tafel!
Marthy zei…
Hij werd goed in de gaten gehouden door zijn baasje want als hij de kans krijgt…..
Wieneke zei…
Over dat flessenrek moest ik even nadenken, maar ik begrijp dat het voor lege wijnflessen is, die weer gevuld moeten worden. Ach, kreeg dat arme zielige hongerige ridgeback-hondje nou helemaal niks? :-)
Marthy zei…
Ze hebben twee van die ridge-backs en zielig zijn ze beslist niet, Wieneke. Prachtige beesten.
Pippa's Hus zei…
Alleen het struinen over zo'n markt is al zo leuk! Jullie hadden weer een heerlijk dag. XX Esther
Het flessenrek is tof, het bed trouwens ook. Zou ik ook zeker mee thuis kunnen komen.
In de weer zei…
Héél uitnodigend zo’n mooi gedekte tafel.
Marthy zei…
Haha, kan ik me helemaal voorstellen.
Vera zei…
Ik ga voor de schoenen,!
Marthy zei…
Ha, je hebt helemaal gelijk, al draag je ze maar één keer.