Doorgaan naar hoofdcontent

Ontmoetingen

Deze vrolijke man kwamen we tegen tijdens onze wandeling in het Eyrieux dal. Hij had een prachtige moestuin en hij was daar lekker bezig, geen onkruidje te zien. Ik maakte hem een compliment over zijn mooi verzorgde tuin en toen ging hij nog meer glimmen. Ik begrijp dat wel want ik vind het ook leuk als iemand zegt dat mijn tuin er goed bij staat.

We raakten aan de praat en ik vertelde dat ik ook een moestuin had waarop ik uit moest leggen waar dat dan wel was. Toen ik hem zei waar wij woonden wist hij precies waar dat was, hij kende zelfs de naam van ons gehucht. 
Het bleek dat hij in ons riviertje altijd op forel ging vissen, hij kwam er vaak. Als ik de volgende keer in de buurt ben kom ik bij u langs beloofde hij me. Ik zei hem dat ik dat heel leuk zou vinden en toen gingen we weer verder. Hij riep ons nog wel na dat het een uur stijgen was naar St. Vincent de Durfort.


Reacties

Leuke tuin, en nog leuker als hij bij jou langskomt, Marthy.
Ik ben benieuwd of hij bij je langs komt!
Sjoerd zei…
Lijkt me ook best wel leuk, al die ontmoetingen... Alleen die Franse taal.
je ne parle pas Français ....
In de weer zei…
Leuk Marthy zo,n ontmoeting en gesprek, dat zijn kleine pareltjes die je dag versieren.
Ivy zei…
Heerlijk, dat soort ontmoetingen., ik houd daar wel van. 't Grappige is dat je in zo'n kort gesprekje vaak heel veel (over de buurt, bijv.) te weten komt.
Marthy zei…
Ik mag het hopen, Jeanette en Jeanne, hij is van harte welkom en dan laat ik hem mijn moestuin zien.
Marthy zei…
Die ontmoetingen kun je toch ook in Nederland hebben, Sjoerd.
Marthy zei…
Maar wel heel goed Duits neem ik aan.
Marthy zei…
Eigenlijk vinden de meeste mensen het wel leuk als je een gesprekje me ze aanknoopt, is mijn ervaring.
Ageeth Mooij zei…
Leuk Marthy! Mensen hebben zoveel met elkaar gemeen en dat schept een band.
Emie zei…
Die meneer komt vast langs met drie dikke forellen onder zijn arm. Ga alvast maar recepten opzoeken!
anja zei…
haha, dat zat ik ook gelijk te denken toen ik het verhaal van Marthy las!
Onliemie zei…
Ha die forellen lijken mij ook wel wat! 😉
Marthy zei…
Dames, laat ik nou gek zijn op een forelletje. Mmmm, lekker in de roomboter gebakken…...
Marthy zei…
Zo denk ik er ook over, Toos.
Wieneke zei…
Altijd hartstikke leuk als je gemeenschappelijke interesses hebt om met vreemden te praten. Ik denk wel dat deze meneer op de koffie komt bij jullie, Marthy. Misschien heeft hij nog goeie tuintips?
Marthy zei…
Reken maar dat je van zulke mannetjes kan leren, Wieneke.
Pippa's Hus zei…
Heerlijk zulke ontmoetingen. XX Esther