Doorgaan naar hoofdcontent

Bloeiende cactus

Gisteravond zat er nog een stengel aan met een vreemde knop waar ik beslist geen bloem in zag en vanmorgen stond dit in mijn vensterbank te stralen. Een bloeiende cactus, ik was stomverbaasd. 
Er staan drie kleine onnozele cactusjes in die vensterbank waar ik beslist niets van verwachtte dus ik vond die stengel die er uit groeide al vreemd. En dan zo'n prachtige bloem, want echt, het is een schoonheid.



De bloem ruikt echt lekker, naar limoen, heerlijk fris. Er zitten nog twee van die pukkeljes op de cactus dus ik ben benieuwd of ik nog meer bloemen krijg. 
Ik heb me laten vertellen dat zo'n bloem van een cactus maar één dag bloeit. Dat zal ik na morgen kunnen vertellen want ik heb totaal geen verstand van cactussen dus weet ook niets over hun bloemen.

Zoals jullie zien is de bloem nog groter dan de cactus, een grappig gezicht.


Mijn lieve schoonmoeder was goed met planten en had van die prachtige lidcactussen die ze volop in bloei kreeg. Als ik dan vroeg hoe ze dat voor elkaar kreeg zei ze altijd dat je ze een beetje moest verwaarlozen en vooral tegen de planten moest praten. 
Dat eerste heb ik gedaan, het laatste echt niet want zeg nou zelf, wie praat er tegen een cactus?




Reacties

Je hebt die verrassing prachtig in beeld gebracht!
KnutzEls zei…
Een kreet om aandacht dus. Mooi, dat is het zeker.
Heel bijzonder, nog nooit gezien.
Ivy zei…
Prachtige bloem, nooit eerder zo één gezien.
Ik had ook een lidcactus en die bloeide ieder jaar opnieuw en ik deed er niets anders aan dan de plant zo nu en dan water geven. Mij is altijd verteld dat je ze niet (te veel) moet verplaatsen.
Sjoerd zei…
Ik praat ook altijd tegen mijn planten, ik heb hier enkele cactussen staan die beslist meerdere dagen bloeien.
Marthy zei…
Dat zei mijn schoonmoeder ook van haar lidcactussen, niet verplaatsen.
Marthy zei…
Ik denk niet dat de bloem in mijn cactus de ochtend gaat halen, Sjoerd.
Pippa's Hus zei…
Wat bijzonder, de bloem is bijna groter dan de hele cactus! XX Esther
Vera zei…
Werkelijk prachtig