Doorgaan naar hoofdcontent

Met de complimenten

 Toen ik een paar weken geleden dit recept op de blog van Alet zag wist ik direct dat ik dat voor het repas van gisteren zou gaan maken. Het leek me een echt Frans hapje. Ik gebruikte net als Alet ook een siliconen bakvorm, alleen waren mijn 'gaten' veel groter. 

Maar ik had gelukkig twee van die vormen en verdubbelde de ingrediënten. De bereiding is heel simpel en zo klaar. Alet gebruikte een magnetron maar die heb ik niet dus ik gokte maar wat en zette de oven op 180 graden. Volgens mij, ik weet het niet precies meer, stonden de baksels er maar een kwartiertje in, gewoon even goed in de gaten houden en als ze beginnen te kleuren met een cocktailprikker even controleren. Als die er droog uitkomt kan de oven uit. 

Ik had 12 taartjes, mijn buren noemden het een flan, maar er waren zo'n twintig mensen dus hier en daar ging er eentje door midden. En weet je wat, ik kreeg de complimenten van de buurvrouwen en ik kan je verzekeren dat die weten wat koken en bakken is.


Reacties

Ze zien er heerlijk uit, je baksels. Voor mij weer een recept om eens uit te proberen!
Ageeth Mooij zei…
Heerlijk en handig, beproefde recepten! Ik maakte ze ook ooit met wat gerookte zalm en in anderen wat uitgebakken ontbijtspek. Ook lekker bij een uitgebreid ontbijt of een brunch.
Marthy zei…
Ja Ageeth, ik had ook al bedacht dat dit recept voor vele gelegenheden kan dienen.
KnutzEls zei…
De ham of tonijn zal ik vervangen door iets met kaas, zodat het vega wordt (of een deel vega maken). Courgettes zijn eindeloos,te variëren.
Ivy zei…
Goed idee, dit recept. Heb net een knots van een courgette ergens langs de weg gekocht voor heel weinig.
Wat is de blogwereld toch leuk. We inspireren elkaar met van alles en nog wat. Fijne avond.
Bertiebo zei…
Dat ziet er heerlijk uit. Ik ga het onthouden!
Sjoerd zei…
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit... Jammer dat ik niet even kan proeven.
Marthy zei…
Dan is er maar een oplossing, zelf een keer maken, Sjoerd.
Emie zei…
Courgette is de meest veelzijdige groente die ik ken. Ik ga dit recept onthouden!
Hartstikke leuk dat ze het allemaal lekker vonden. Het recept is van mijn Franse schoonmoeder :-)
Marthy zei…
Hah, had ik toch gelijk, ik vond het al zo 'Frans';-)