Doorgaan naar hoofdcontent

Vrolijk

Ieder jaar zet ik wel zonnebloemen in de moestuin, het staat zo vrolijk tussen al dat groen en met een paar op de vaas ziet je kamer er direct heel fleurig uit. Dit is wel een hele mooie soort met die bruin-rode kring om het hart. Ik was een beetje laat met zaaien dus ik heb pas sinds een week bloemen er er komen er nog genoeg zo te zien aan de vele knoppen.



 Aan de voet van de zonnebloemen zaaide ik ook nog wat cosmea, niet zo veel dit keer want mijn zakje was bijna leeg. Gelukkig komt van cosmea altijd alles op, zo'n makkelijke plant, dus ik heb nog genoeg.
 Ik zette vanmorgen een nieuwe vaas met zonnebloemen neer en de oude bloemen heb ik te drogen gelegd. Nieuw zaad voor volgend jaar.


Reacties

Altijd sfeervol en mooi!
KnutzEls zei…
Ook bij ons een favoriet.
Ageeth Mooij zei…
Vrolijk is precies het goede woord. Ik zag ze ook bij ons in Flevoland op akkerranden, prachtig! Cosmea moet ik nu toch echt eens onthouden.
Ivy zei…
Ik heb ze nog nooit in de tuin gehad, toch misschien maar eens doen!
Die tweede foto vind ik trouwens beeldschoon.
Sjoerd zei…
Lijkt me ook wel eens leuk in de tuin, gewoon zaaien dus...
Cosmea's vind ik altijd mooi, zo springerig in een border. Maar zonnebloemen, ik heb er helemaal niks mee. Ik durf het bijna niet te zeggen, want iedereen vindt ze volgens mj mooi.
Deze soort is echt mooi! Ik had die van de ah gezaaid maar vond ze wat tegenvallen
Wieneke zei…
Ik kreeg zonnebloempitten als cadeautje bij de HelloFresh box en ik heb ze in een pot gezaaid en daarna op diverse plekken uitgeplant. Door de droogte is niet alles opgekomen, maar de acht die het wel goed doen doen het buitengewoon goed. Heel grote bloemen, die ik als ze uitgebloeid zijn omgekeerd voor de vogeltjes neerleg. De mezen zijn er wild op. Uiteraard heb ik zaden apart gehouden voor volgend jaar. Ik was helemaal vergeten dat Cosmea's het altijd wel goed doen. Ik ga ze beslist weer zaaien, dus dank voor de tip, Marthy. Soms vergeet je dingen die je gewoon wél weet. Lang leve blogland! :-)
Pippa's Hus zei…
Ik word altijd blij van zonnebloemen. XX Esther
In de weer zei…
Wij reden deze ochtend naar onze zoon voor onze oppasdag en zagen opeens een veld bloeiende zonnebloemen staan, praktisch om de hoek. Vóór de vakantie was het nog niet opgevallen maar nu ze bloeien......meteen weer in vakantie stemming !