Doorgaan naar hoofdcontent

Deze wordt het

Stond ik daar vanmorgen voor de tweede keer binnen en paar dagen bovenop de Col de Croix de Ferrières om over de crète te lopen. Ik zal even uitleggen waarom. 
Tijdens de jaarvergadering van onze vereniging werd er besloten dat de herfstwandeling op 22 september plaats zou vinden en dat Sylvie en ik zouden zorgen voor de te lopen route. 

Omdat ik de crète net gelopen had stelde ik Sylvie voor om die wandeling te nemen en in plaats van dezelfde route terug te lopen wat we meestal doen nu eens kijken of het mogelijk was om beneden langs terug te lopen, door de vallei van de Auzène.

We hebben uitgebreid de kaart bekeken en dachten dat het mogelijk zou moeten zijn maar Patrice en Sylvie hadden geen tijd meer dus gingen Mart en ik vanmorgen op pad om te kijken of we hier een leuke rondwandeling van konden maken.

 En ja hoor, bijna aan het eind van het pad over de kam net voor je op de weg uit komt was een smal pad wat naar beneden liep en er stonden tot onze stomme verbazing bordjes bij die niet konden missen. Die bordjes hebben er nooit gestaan maar waren nu heel welkom.


Eenmaal een stuk lager troffen we een klein dorpje, vlak daarvoor ontspringt de Auzène. We raakten het pad daar een beetje kwijt maar werden vriendelijk geholpen door twee vrouwen. Het is nog wel een heel eind naar Saint Julien du Gua hoor, zeiden ze, wel acht km. Lachend antwoorden we dat het geen probleem was en vervolgden onze weg.


Stond er bovenop de crète nog een behoorlijke frisse wind, hier in de vallei was het heerlijk. Langzaam dalend liepen we over een prachtig pad en net voorbij Grezière, het laatste dorp voor Gua, hebben we in het zonnetje onze broodjes opgegeten.


Soms liep ons pad door hoge varens, dan weer over een mooi oud bruggetje, het was echt genieten. Vlak voordat we Gua inliepen zagen we buurvrouw Jany ons tegemoet komen lopen, zij bracht ons met haar auto weer terug naar de die van ons die boven op de Col stond. 
Vanavond gaat er even een mailtje naar Patrice en Sylvie en onze voorzitster Florence, deze wandeling wordt het.


Reacties

KnutzEls zei…
Dat is toch wat pittiger dan onze Ganzenpasloopjes... denk ik zo
In de weer zei…
Dat wordt vast een schitterende herfstwandeling Marthy, met ongetwijfeld prachtige kleuren.
Bertiebo zei…
Vast en zeker erg mooi
Mooie wandeling, zal vast gewaardeerd worden door jullie (wandel)vereniging
Marthy zei…
We liepen er drieëneenhalf uur over, Els, dat is zonder pauzes. Maar het was niet zwaar dalen of stijgen.
Een leuke taak hadden jullie!
Ivy zei…
Een bijzonder mooie wandeling!
Marthy zei…
Waren we blij mee, Jeanne. We hebben onze taak met zorg gekweten;-)
Sjoerd zei…
Dat halen mijn voeten helaas niet meer, of het moet in de winter zijn met een paar graden vorst....
miekequilt zei…
Wat een toeval dat die bordjes er nu stonden. Was je niet nieuwsgierig wie ze daar geplaatst had? Het lijkt me een prachtige wandeling en iedereen zal er blij mee zijn.
Marthy zei…
Er zijn organisaties die zich bezig houden met het onderhoud van wandelpaden. Ik denk dat dit ooit een bestaand pad was wat opnieuw leven is ingeblazen.
Pippa's Hus zei…
Wat een prachtige wandeling! XX Esther