Doorgaan naar hoofdcontent

Zo vader, zo dochter


 Een experimentje met mijn fototoestel. Ze zaten naast me, vader en dochter en ik stelde eerst scherp op dochter en voor de tweede foto op haar vader. Ik vond het resultaat wel leuk, vooral omdat het laat zien hoeveel ze op elkaar lijken. 

Al jaren lopen de meningen daarover uiteen. De een zegt dat Floor sprekend haar vader is en een volgende beweert dat ze op haar moeder lijkt. Ikzelf heb daar nooit een uitgesproken mening over gehad, zie zulke dingen niet zo snel en vind het eigenlijk ook niet zo belangrijk. Maar nu, met deze foto's meen ik toch wel veel overeenkomst te zien, heel grappig.


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Leuk om het zo te bekijken. Ik denk dat onze kinderen vaak op beide ouders lijken en ik zie jou ook in Floor.
miekequilt zei…
Ze kijken hetzelfde.
Sjoerd zei…
De beelden zijn het bewijs...
Ontegenzeggelijk ....................!
In de weer zei…
Ja ze lijken op elkaar maar ik zie overduidelijk trekken in haar gezicht van jou. Ben het dus helemaal met Ageeth eens.
Marthy zei…
Wat is dat toch met die genen, Ageeth. Je blijft toch trekken zien van beide families, ook al zijn het soms kleinigheden.
Marthy zei…
Vind ik ook, Mieke.
Marthy zei…
Leuk dat de een ziet wat een ander niet ziet.
KnutzEls zei…
Ik vind er ook van beiden in zitten. Dat is vaak bij kinderen en niet alleen in de gezichten, maar ook in hun doen en laten. Soms zelfs van nog meer generaties. Bijzonder toch?
Bertiebo zei…
Mooi! Ik vind dat ze op elkaar lijken. Maar op een ander moment kan dat weer anders zijn
Ivy zei…
Op de tweede foto zie ik meer gelijkenissen dan op de eerste. Maar wat geeft het, ieder mens is uniek tenslotte.
Marthy zei…
Zo is dat, Ivy.
Ze lijken zeer zeker op elkaar, maar ik vind haar ook op jou lijken
Jolanda zei…
Je zou dus dezelfde foto's moeten maken van jou en je dochter, dan kunnen we het echt zien:)
Emie zei…
Ik ken Floor alleen van foto's en vond haar altijd sprekend op jou lijken. Maar nu zie ik de gelijkenis met haar vader! Ze lijkt op beiden maar vooral op zichzelf.
Marthy zei…
Haha, zo is het wel weer welletjes met die familiefoto's, Jolanda.
Annelies zei…
Wat leuk zo die foto's van vader en dochter en inderdaad, ik zie echt overeenkomsten! Ik zou zo'n foto ook heel goed kunnen maken met onze jongste zoon. Die heeft wat betreft uiterlijke dingen (helaas, ha ha) ) de familie neus geërfd en ook onze handen zijn exact hetzelfde. Qua karakter een mooie vader/moedermix maar gelukkig ook heel veel eigenheid!
Marthy zei…
Handen, wat leuk, daar heb ik eigenlijk nooit op gelet. Wel is het zo dat de vader van Mart, Mart zelf, Bas en zijn zoon Luuk hun voeten wat naar buiten zetten tijdens het lopen.
Onliemie zei…
En toch vind ik dat ze op jou lijkt. Het is maar net waar je oog op valt denk ik? Gewoon een mengeling van jullie twee! Vast! ☺
De foto's zijn in ieder geval erg mooi!