Doorgaan naar hoofdcontent

Vernissage

 Ieder jaar wordt er in het gemeenschapshuis van Saint Julien du Gua een schilderijententoonstelling gehouden en gisteravond ging ik met buuf Jacqueline naar de vernissage. Er waren mooie en minder mooie schilderijen, tenminste, naar mijn smaak maar de serie met de kippen en hanen vond ik erg leuk.

Zo'n opening van een tentoonstelling is een een kleine plaats als Gua ook meteen een sociaal gebeuren, je ziet elkaar weer eens, een van de redenen dat ik er heen ging.
Op de foto rechts Jacqueline en links Agnes. Deze laatste is getrouwd met Claude en hij is wethouder in Sant Julien du Gua. Zij doen heel veel voor de gemeenschap en het zijn echte schatten.

Dit jaar ook voor het eerst boetseerwerk, prachtig vond ik deze koppen.



Op de foto hierboven Maitee, Christian en hun dochter aan de praat met Jacqueline. Deze familie woont 's zomers in een heel klein gehucht even verderop in de vallei en zijn ook lid van onze dorpsvereniging. 's Winters zijn ze in Lyon waar ze voor hun pensionering altijd in het onderwijs gezeten hebben. Maandagmiddag gaan Jacqueline en ik op bezoek bij Maitee, even vrouwen onder elkaar zoals we dat noemen.


Reacties

Leuk, nog wat gekocht?
KnutzEls zei…
Die haan zou hier ook mogen hangen. Leuk schilderij.
Bertiebo zei…
Al die mensen hebben geen idee hoe bekend ze in de Pays Bas worden!
Sjoerd zei…
Haha, ze worden bekend in heel Europa...
Die haan vind ik mooi, die geboetseerde hoofden ook. En ja, die mensen zijn beroemd in blogland :-)
Ageeth Mooij zei…
Dat laatste schilderij, mooi!
Marthy zei…
Vond ik ook heel mooi, Ageeth.
Marthy zei…
Niets, maar ik twijfelde wel.
Emie zei…
Wat heerlijk ook dat je zo echt deel uitmaakt van de gemeenschap.
Marc Dufraing zei…
Der zitten mooie dingen tussen - tis wel wat ver om te komen kijken.
Ivy zei…
Ik ben dol op alles waar kippen en hanen op staan, het eerste schilderij vind ik dan ook prachtig. Net als het laatste overigens.
De koppen zijn aan mij niet zo besteed.
Wieneke zei…
Die kleine tentoonstellingen zijn vaak zo verrassend, vind ik. Ik heb zelf op die manier wat aquarellen van plaatselijke amateurs bemachtigd, die ik zeker niet wil missen. Gewoon leuk ook als je de makers kent. Geeft een extra dimensie :-)
Marthy zei…
De kippen en hanen waren heel goed maar zou ik niet aan de wand hoeven. Maar dat laatste schilderij vond ik echt mooi.
marga zei…
Prachtig om te zien. Mooie frisse kleuren zou zo een keus kunnen maken.
Groeten
Marga
Oh, dat grijze hoofd, wat mooi!!!!
Marthy zei…
Ja, dat vind ik een rijkdom, Emie.