Doorgaan naar hoofdcontent

Koekebakker

We gaan zes dagen lopen met onze twee vaste wandelmaatjes en daar zitten zware trajecten bij. Lange rechte stukken, onder andere de Afsluitdijk die we in in twee delen doen. En grrr, de laatste vier dagen nergens een koffietent. 

Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om voor die dagen wat troost eten te maken, lekker en voedzaam. Net toen ik alles in huis gehaald had om deze hazelnoot chocoladekoeken te maken las ik de blogpost van Bertie over haar kokosmakronen.

Vroeger, toen de kinderen klein waren bakte ik weleens koekjes maar ik heb het al jaren niet meer gedaan. Dus eigenlijk ben ik niet zo'n koekebakker.


Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus ik lette erop dat ik mijn elektronische kookwekker goed instelde. Die opwinddingen vertrouw ik niet meer nadat ik daar een paar keer goed de mist mee ben ingegaan omdat ze niet afliepen.

 De laatste vijf minuten ben ik bij de oven gebleven en precies op de aangegeven tijd waren ze goed van kleur. Mart kwam binnen om koffie te drinken en die wilde gelijk aanvallen.

Ik heb ze nog niet geproefd natuurlijk maar ze zien er zo heerlijk uit dat ik er wel vertrouwen in heb dat ze smaken.
Misschien ga ik nu ook wel eens kokosmakronen maken, mèt een chocolade onderkantje.

Reacties

Emie zei…
Zien er heerlijk en voedzaam uit. Goed gelukt ook! Kokosmakronen gaat je ook lukken al raad ik je aan de bovenkant van chocolade te voorzien. 😉
Marthy zei…
Bedankt voor de tip, ik ga ze zeker een keer maken.
Sjoerd zei…
Koekjes moet ik ook nog eens gaan maken, lijkt me ook leuk voor mijn kleindochter.
Marthy zei…
Dat wordt dan je beste afnemer, Sjoerd.
In de weer zei…
Koekjes bakken, zó leuk, meestal doe ik het wanneer de kleinkinderen hier logeren. Het zijn alle vier koekebakkers ;-)
Marthy zei…
Ik zou het ook eens meer met ze moeten doen, Toos.
Ze zien er lekker uit en kokosmakronen zijn ook zo gemaakt. Lekker!
Ze zien er goed uit, en zullen zeker troost bieden op lange saaie wandelstukken
Marthy zei…
Dat wordt mijn volgende probeersel op koekjesgebied, Els.
Marthy zei…
En die troost zullen we nodig hebben, Inge.
KnutzEls zei…
Die koeken zien er lekker uit. Ook als je niet wandelt zijn ze verleidelijk.
Marthy zei…
Als ik lange afstanden wandel heb ik het gevoel dat ik zulke dikmakers wel kan hebben, Els;-)
miekequilt zei…
Heb je echt niet gesnoept? Dat vind ik knap. Jammer dat je straks nergens koffie kunt drinken. Thermoskan en oploskoffie mee??
Marthy zei…
Misschien dat ik dat wel doe, Mieke, een thermoskan meenemen.
Elizabeth zei…
Nou, die zijn echt goed gelukt hoor... lekker voor onderweg!
Marthy zei…
Het is eigenlijk zo gedaan, ik zou het meer moeten doen.
Die zien erg echt heerlijk uit!
Ageeth Mooij zei…
Ik vind het zo'n fijn woord, koekebakker!
Deze zien er alvast heerlijk uit.
En hoe gaat dat, de Afsluitdijk in 2 dagen lopen?
Marthy zei…
Dat zal pittig worden , Jeanette.
Maar dan moet je toch overnachten, waar doe je dat?
Nana zei…
Ze zien er perfect uit!