Doorgaan naar hoofdcontent

Sneeuw in de Ardèche

 Het was al voorspeld en ja hoor, gisteravond begon het te sneeuwen en bij het opstaan vanmorgen is het een prachtig gezicht, die maagdelijke sneeuw rondom het huis met hier en daar een paar pootafdrukken van een dier. 
Mijn border die er gisteren nog troosteloos uitzag heeft opeens een facelift gekregen, alle verdorde bloemen en takjes zien er nu beeldschoon uit.

 Mart was gisteren al begonnen met het snoeien van onze twee bomen op het bovenste terras maar daar kan hij nu niet mee verder. Geeft niet, er wacht binnenshuis nog een klusje en hem kennende zal hij dat wel meteen gaan aanpakken.

 We hoorden hem al aankomen van beneden, onze burgemeester op zijn tractor met daarvoor een sneeuwschuiver. In al die gehuchten die onze gemeente vormen wonen 's winters alleen nog oudere mensen en dan zijn schone wegen een noodzaak. 

Aan de bandensporen te zien is Etienne die wat verderop woont de sneeuwschuiver al voor geweest. Bijna tachtig maar zijn leven lang hier in de bergen gewoond, die gaat zoals iedere ochtend gewoon naar de bakker, sneeuw of niet.

 Bij de bocht naar boven stopt de burgemeester even, gooit de deur open en geeft mij en Robert waar ik mee sta te praten een hand. Hij vraagt aan mij of alles goed gaat, leuk me weer te zien en rijdt verder naar boven.


 Ik maak nog even een rondje door het dorp en loop te genieten van wat ik zie. Op een paar wolken na is de lucht blauw. Robert vertelde net dat het al meerdere keren gesneeuwd heeft deze winter maar nog niet zoveel als nu.

Onze broodoven is al mooi maar nu met een laagje sneeuw erop is het een plaatje. Haha, de eerste foto voor de kalender van 2020 heb ik al te pakken.

Reacties

KnutzEls zei…
Prachtige plaatjes, maar hier zullen er mensen van gruwen. Er werd alleen maar sneeuw verwacht en het OV heeft zich al achter de barricades verschuild. :-(
Pippa's Hus zei…
Wat eem mazzeltje dat jullie daar zijn! Ik ben maar een heel klein beetje jaloers. ;-) XX Esther
Elizabeth zei…
Jullie zijn weer thuis in de Ardèche! Heerlijk om zo heen en weer te kunnen gaan. Prachtig al die sneeuw, het lijkt in Frankrijk nog mooier met sneeuw dan bij ons..😋
Annelies zei…
Wij komen net terug van een wandeling in de sneeuw. Inderdaad zoals je zei, hebben wij het in omgekeerde volgorde gedaan. Eerst geklust en toen naar buiten gegaan! Maar jullie hebben meer zon dan wij hier hebben. Blaas maar wat deze kant op!
Bertiebo zei…
Ik had me voorgenomen de middag op de bank door te brengen en te kijken naar de vallende sneeuw. Helaas nog niets. Bij jullie is het prachtig
Mooi daar bij jullie! Hier ligt anderhalve millimeter :-)
miekequilt zei…
O wat is het mooi bij jullie. Is het koud of geeft het zonnetje wat warmte?
Hier in het noorden ook volop sneeuw. Ik kan er wel van genieten en zo te lezen jullie ook. XxX
Alles heef een wintermutsje op, zo mooi vind ik. Hoop dat hier ook nog wat gaat vallen vanavond.
Emie zei…
Het zijn stuk voor stuk kalenderplaatjes. Maar ik hoop voor jullie dat je ook de snoeiklus nog af kunt ronden.
Ageeth Mooij zei…
Zo leuk, meegenieten!
Marthy zei…
Wij hoeven niks, Els, niet gaan werken, geen boodschappen doen dus we kunnen ongebreideld genieten van de sneeuw.
Marthy zei…
Door de hoogteverschillen en al die natuur om ons heen lijkt het inderdaad veel mooier. In Stolwijk wonen we midden op het dorp en dan zijn alle wegen al gauw pap.
Marthy zei…
Vanmiddag hebben we nog een wandelingetje gemaakt, Annelies. Door de zon begint het al weer aardig te dooien.
Marthy zei…
Er staat geen wind en met het zonnetje is de temperatuur aangenaam, Mieke.
Marthy zei…
Ach, we blijven twee weken, er zal ergens nog wel een droge dag zijn.
marga zei…
Het ziet er zo mooi uit. Prachtige plaatjes ik geniet als ik er naar kijk.
Groeten
Marga
Onliemie zei…
Gelukzakken! Zo mooi allemaal! Net op tijd om te genieten.
In de weer zei…
PRACHTIG Marthy, kan niks anders zeggen, ben een beetje jaloers hoor !
Sjoerd zei…
Hier ligt ook alweer een laag sneeuw van zo'n centimeter of vijf... Ik kan gelukkig morgen thuis werken.