Doorgaan naar hoofdcontent

Pikogen

Het leuke van wandelen is dat het niet snel gaat en dat je daardoor van alles ziet onderweg. Nou heb ik van nature al 'pikogen' volgens mijn man dus er ontgaat me niet veel.

Deze prachtige uithangborden hingen in het plaatsje Sloten, wij liepen daar deze winter tijdens een etappe van het Zuiderzeepad. Er hingen er behoorlijk wat in een bepaald straatje en mijn medewandelaars liepen er zonder te kijken onderdoor.

Ik nam de mooiste even op de foto maar moest toen weer mijn pas versnellen om de rest in te halen. Dat heb ik regelmatig dus het kan ook weleens een nadeel zijn dat je altijd van alles ziet.

Reacties

Marthy zei…
Kan ik me helemaal voorstellen, Jeanne.
Annelies zei…
Grappig is dat hè, dat men op verschillende manieren aan de wandel kan zijn. De een kijkt alleen maar voor zich uit, bang om wellicht te struikelen, de ander kletst alleen maar en weet waarschijnlijk aan het eind van de tocht amper waar die heeft gelopen en gelukkig zijn er ook veel die gewoon alles kunnen combineren, Marthy. Heerlijk wandelen, kletsen met de medewandelaar en ook nog mooie plaatjes schieten!
Emie zei…
Goede kreet van je man! Ik vraag me, ook voor mezelf, altijd af of we pikogen hebben en daardoor zijn gaan fotograferen en bloggen of is het andersom, dat we door het bloggen en fotograferen pikogen hebben ontwikkeld?
Marthy zei…
Haha, het zat er bij mij al heel vroeg in, die pikogen.
Marthy zei…
Ja, nu je het zegt, ik kan dit blijkbaar heel goed combineren en dat is weer goed om je geest scherp te houden, mooi meegenomen.
KnutzEls zei…
Rondkijken, genieten,beetje kletsen, foto's maken, ja zo wandel ik ook graag.
Elizabeth zei…
Ik dacht dat je over las-ogen wilde gaan schrijven toen ik je blogtitel las.
Maar dit is beter! Ja, je hebt een fijne neus voor mooie dingen...
Wandelen zonder goed om me heen te kijken kan ik niet
In de weer zei…
Het woord Brêgewipper, prachtig Marthy.
Marthy zei…
Ja, want ik geniet niet alleen van het wandelen maar ook van alles wat ik zien.
Marthy zei…
Ik ben net een spons, Inge, ik zuig het allemaal op.
Marthy zei…
Eigenlijk veel leuker dan brugwachter, Toos;-)
Marthy zei…
Blij dat ik geen lasogen heb, zou ik niet zoveel kunnen zien.
Oh, dit zijn ook allemaal mooie uithangborden. Ik zet ze ook op de foto hoor.
Marthy zei…
En dat allemaal in één straatje, Jeanette.
Sjoerd zei…
Ik wandel ook om rond te kijken. Dat is veel leuker...
Wieneke zei…
Dat vermogen wordt vast meer ontwikkeld omdat je veel fotografeert, maar het is waar: er zijn mensen die nooit iets zien, tenzij een ander ze er op wijst.
Marthy zei…
We hebben onze ogen niet voor niets, Sjoerd. Ik ben heel blij dat ik ze heb.
Marthy zei…
Dat eerste zou zeker kunnen, Wieneke.