Doorgaan naar hoofdcontent

Bakken en opschonen

Taarten en cakes schijnen tegenwoordig allemaal een topping te moeten hebben, ik heb het ook maar eens geprobeerd. Ik heb hem gisteren gebakken en vanmorgen de topping, yoghurt met poedersuiker en kleine stukjes gember, er over heen gedaan. 
Wij krijgen straks bezoek van een dierbare vriendin en dan moet er behalve een lunch toch wat lekkers bij de koffie zijn. Eerst een kijken hoe de cake smaakt, dan mag hij daarna in mijn receptenbestand wat ik op mijn laptop heb. 

Dat receptenbestand ben ik op het ogenblik helemaal aan het opschonen, er stond zoveel in wat ik helemaal niet gebruikte. Het is weleens goed om er door heen te gaan want ik ontdek ook recepten waarvan ik denk dat ik ze nodig weer eens moet maken. Zo hebben we verleden week een eenvoudige jachtschotel met gehakt gegeten die om te smullen was. Het recept had ik al jaren, ooit eens een keer klaargemaakt en daarna is het in de vergetelheid geraakt.
Nu weer afgestoft.

Reacties

Laat het jullie smaken! Ziet er lekker uit!!
Wat sla je wat op, he, op de computer. Regelmatig probeer ik ook allerlei mappen door te lopen, om te kijken of het nog bij mij past op dit moment.
Goed idee, topping van yoghurt.
Er staat zo ontzettend veel op de iPad, moet ook hoognodig weer eens opschonen. Laat het jullie smaken!
In de weer zei…
Zijn de ingrediënten van de cake ook nog speciaal ?
Ageeth Mooij zei…
Ik heb een receptenschrift en losse pagina’s. Zo leuk om door te kijken, omdat er herinneringen aan ‘kleven’. Wij eten cake en cakejes absoluut zonder topping. De zonen gruwelden ook van de cupcakes die een tijd in de mode waren.
Sjoerd zei…
Dat is het nadeel van het opslaan van al die recepten en die linkjes. Je raakt het overzicht compleet kwijt.
Marthy zei…
Zonder boter maar met Griekse yoghurt en zonnebloemolie, Toos. De topping was lekker, er zat ook nog wat gember door de cake maar een volgende keer zou ik een gewoon weer boter gebruiken voor het beslag.
Een topping van yoghurt lijkt me lekker 'fris' maar dan wel zonder gember daar hou ik absoluut niet van :-)
Marthy zei…
En ik ben er gek op, Alet.
miekequilt zei…
Wat een prachtige cake. Ik bewaar alleen recepten van “eten”, dus geen gebak e.d. Ik sla ze op als pdf en als ik ze na een bepaalde periode niet gebruikt heb, gooi ik ze eraf.