Doorgaan naar hoofdcontent

Beeldbank Boerderijen

Deze boerderij samen met nog een andere zijn de enige twee overgebleven boerderijen die nog bij ons in de dorpskern staan, ik fotografeerde hem voor de digitale beeldbank van Stichting Boerderij en Erf. Daar ga ik langzaam weer mee beginnen want ik ben nog niet klaar met de de lijst boerderijen die mij is toegewezen en eind van het volgend voorjaar moet het project klaar zijn. 's Zomers is het door de begroeing op de erven eigenlijk onmogelijk om de boerderijen duidelijk op de foto te krijgen maar nu de bladeren bijna van de bomen zijn kan ik weer foto's gaan aanleveren.

Ik dacht eigenlijk dat deze boerderij leeg stond, dat het oudere echtpaar wat ik wel kende gestorven was, van de man wist ik het zeker. De gordijnen waren voor alle ramen dicht maar voor de zekerheid belde ik toch maar even aan en tot mijn stomme verbazing werd er open gedaan door de vrouw waarvan ik dacht dat ze al lang dood was. Toen zij eenmaal wist wie ik was verdween haar wantrouwen en hebben we samen een gezellig babbeltje gemaakt en kreeg ik zonder meer toestemming om de boerderij te fotograferen.

 Ook nog even een foto van het engelenraam gemaakt. Mooi met die rand metselwerk en de tegeltjes.

Reacties

KnutzEls zei…
Wat een prachtig ebouw. En dat engelenraam is super.
willy zei…
een beeldbank, een interessant initiatief...Marthy

knappe foto's

en een engelenraam is nieuw voor mij

prettige avond
miekequilt zei…
Wat leuk dat je dit weer gaat doen. Ik vind het altijd leuk dat je zo makkelijk aan de praat komt met bewoners en daarom zulke mooie foto’s kan maken.
Engelenramen zie je in onze streek niet bij de boerderijen.
Elizabeth zei…
Da's wel een rare gewaarwording met die vrouw aan de deur...
Staat deze boerderij aan de Populierenlaan?
Lies zei…
Fijn dat je die opdracht mag uitvoeren!
Lie(f)s.
Sjoerd zei…
Het ziet er ook niet echt verwaarloosd uit van buiten. Mooie foto's Marthy.
Marthy zei…
Klopt! Jij weet toch nog veel van Stolwijk.
Marthy zei…
Ze zijn dan ook typerend voor de Zuid-Hollandse- en Utrechtsewaarden
Bertiebo zei…
Wat is het toch een leuk project!
Edward McDunn zei…
Prachtig metselwerk van dat engelenraam, zo maken ze het niet meer hè?