Doorgaan naar hoofdcontent

Kaartje Keer

Toen we deze week bij de kringloop in Bergambacht waren om naar een zeef te zoeken brachten we er ook wat, een mens blijft tenslotte ruimen. Deze keer was het een doos boeken die ik afgelopen zomer in Frankrijk uitgelezen had en wat spelletjes, eerst gebruikt door kinderen en later de kleinkinderen, dus alles al ruim veertig jaar oud. Vooral de kartonnen bus met 'Kaartje Keer'  rechtsboven op de foto is ontzettend veel gebruikt.
 
En dan vooral door deze twee manntjes en opa, die hebben het wat gespeeld, het is jarenlang hun favoriete spelletje geweest. Het was in die tijd dan ook het enige spel waar Sebas en Luuk dik van opa konden winnen, wat waren die twee er gehaaid in. Leuk toeval, de foto is op 6 november 2016 genomen, exact vijf jaar geleden. Toen waren het nog onze mannetjes, nu zijn het onze mannen. 

Reacties

Emie zei…
Vandaag hebben we het alletwee maar weer eens over de kringloop. Ik moet trouwens ook nodig het speelgoedkastje van de kleinkinderen uitmesten. Het zal je niet verbazen dat ook wij het Jan Jans en de kinderenspel hadden.
Wat een actiefoto is dat toch! Alle drie even fanatiek!!
In de weer zei…
Wat kunnen ze in vijf jaar toch veel veranderen.
Marthy zei…
Dat fanatieke zit in de genen.
miekequilt zei…
Wat een enige foto. Heerlijk om samen van opa te kunnen winnen.
Elizabeth zei…
Jonge kinderen hebben op die leeftijd een heel sterk geheugen! Wat leuk dat ze van opa konden winnen.
Ik zie leuke kwartetspellen, daar zie ik meteen mooie kaarten in... hahaha...
Lies zei…
'Dingen' moeten/kunnen soms van eigenaar veranderen...
Lie(f)s.
Bertiebo zei…
Memory verlies ik ook van de 5-jarigen
Sjoerd zei…
Ik denk dat opa veel heeft toegegeven in dat spel.
Marthy zei…
Jij verliest dit spel ook van je bijdehante kleindochter.
Enige foto, zo'n mooi tijdsbeeld voor de familie-albums.
Edward McDunn zei…
Wat leuk die oude spelletjes, Opa heeft er zo te zien toen ook van genoten.
Leuke foto van alweer 5 jaar geleden. Waar blijft de tijd …
Margriet zei…
Altijd leuk die kringloopwinkels, om wat te kopen maar ook handig om weer van spullen af te geraken..Ik verlies nu al met memory van mijn kleindochters
Wat een mooie foto van opa en z'n kleinzonen!