Doorgaan naar hoofdcontent

Te laat maar toch mooi

Het weer nodigde niet echt uit om een herfstwandelingetje te gaan maken, het bleef somber in onze regio, maar voor de broodnodige lichaambeweging besloten we even naar het Loetbos te rijden. Dit is een aangelegd bos in de polder tussen Bergambacht en Krimpen aan de IJssel aan het riviertje de Loet.

Ik weet nog dat het aangelegd werd, zo'n kleine veertig jaar geleden, we gingen er weleens wandelen met onze kleine kinderen maar ik vond het maar niets. Opgegroeid in Noordwijk waar mooie oude landgoederen lagen en waar wij vaak liepen te wandelen met mijn vader kon ik niet gecharmeerd raken van die paar kleine boompjes in een polder. 

Maar dat is nu wel anders. Het is een volwassen bos geworden met veel mooie wandel- en fietspaden en er kan zelfs gekanood worden.

Ik heb eens gelezen dat de najaarskleuren in een bos begin november op zijn mooist zijn. dan staan de meeste bomen met al hun kleurenpracht nog vol in blad. Het is nu half november en het is goed te zien dat ik te laat ben, er is al heel wat blad gevallen.

Maar er genoeg te zien, zelfs uitgebloeid fluitenkruid is mooi, heel mooi zelfs.


Ik zag weinig paddenstoelen maar in dit deel van het bos waar veel mos op de bomen groeide moest toch wel wat te vinden zijn en na even goed zoeken vond ik wat.

Een schilderijtje, dat verkleurend blad.

In veertig jaar tijd is dit een mooi natuur- en recreatiegebied geworden, ik ben het gaan waarderen en kom er steeds vaker.

Reacties

In de weer zei…
Heerlijk toch en leuk dat je nog weet van het begin !
KnutzEls zei…
Wij rijden er ook regelmatig naar toe, iets verder weg maar fijn bos voor een loopje.
Zo'n bos van die leeftijd hebben we hier ook. Het is het niet echt, maar ik ben toch blij dat het er nu is.
Heerlijk voor jullie dat dat toen aangelegd is. En ook leuk om te zien wat ervan geworden is. Ik vind het er mooi uitzien op je foto's.
Sjoerd zei…
Mooi dat bos, hier zijn al veel bomen helemaal kaal, maar ook bomen die nog groen lijken...
willy zei…
alles verandert met de tijd Marthy

een mooie herfstserie

fijne avond
Emie zei…
Leuk dat je dit recreatiegebied hebt zien ontstaan en er nu toch tevreden rond kunt lopen.
Het weer is inderdaad niet uitnodigend, maar zoals de Zweden zeggen: slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding : )
Marlou zei…
Fijn, dat je toch lekker gegaan bent.
Het levert mooie foto's op en... een goed humeur... toch?!

Groetjes!
Edward McDunn zei…
Ook al was je dan misschien een beetje te laat, je hebt toch mooie foto's kunnen maken hoor.
Hier in de tuin zijn de amberboom en de moeraseiken zó mooi van kleur, de walnotenbomen zijn volledig kaal maar de els zit nog volop groen blad
Janny zei…
Mooi gebied en de foto van het fluitenkruid is inderdaad prachtig
Marthy zei…
Helemaal mee ens, Nicole!
Lies zei…
Je bent niet te laat... Fijne plek, ten andere!
Lie(f)s.
miekequilt zei…
Wat is de herfst toch fijn. Ik ben er niet gek op, maar de kleuren zijn geweldig.