Doorgaan naar hoofdcontent

Olifantje Radjik

Ik dacht te weten dat er in Blijdorp in het voorjaar een olifantje geboren was en dat klopte, op Bevrijdingsdag 5 mei kwam na een voorspoedige bevalling Radjik, een mannetjesolifant  ter wereld.

Leuk, zo'n kleintje dus die wilden we wel even zien. We liepen naar het grote olifantenperk waar we eerst niets zagen maar toen we het rond begonnen te lopen kwamen de eerste olifanten in het zicht.

Een stukje verder gelopen en daar was tussen de grote beschermende poten van de familie het kleintje te zien.

Luuk en Saar liepen telkens een stukje verder om het olifantje goed te kunnen zien en kwamen dan weer terughollen om mij te halen.

Daar was hij dan, goed in beeld, al flink happend van de bamboe.

Radjik is de vijftiende gezonde olifant die in Rotterdam is geboren. Een olifantenbaby weegt bij de geboorte gemiddeld zo’n 80 kilo. De dracht duurt bij een olifant zo’n 22 tot 24 maanden. Al met al heeft het dus wel even geduurd…

Ook al is het een groot dier, voor mij heeft het iets vertederends, zo'n oliefantenjong.

Reacties

Elizabeth zei…
Wat zijn ze groot hè..., maar prachtig om te zien. Ben altijd weer weer in de ban van die huid, daar kan ik naar blijven kijken.
Marlou zei…
Ha Marthy,

dank je voor de foto's.
Ik ben olifantenfan!
Edward McDunn zei…
Je hebt dat "poepie" mooi op de foto weten te krijgen hoor!
Emie zei…
Jonge dieren, hoe groot ook, hebben altijd iets aandoenlijks. Wat zullen jullie genoten hebben met de kleinkinderen!
In de weer zei…
Zo’n kleintje mag zeker alleen maar bij de vrouwtjes verblijven, want het viel me op dat de olifanten geen slagtanden hebben.
Van de Aziatische olifanten hebben alleen de mannetjes slagtanden.
Wat een superdag, waar een studiedag al niet goed voor is, leuk hoor !
miekequilt zei…
Wat een mooie dieren, die olifanten. En zo beschermend naar de kleine Radjik.
Sjoerd zei…
Volgens mij zijn die zelfs al ze klein zijn een gevaar door hun gewicht.
Janny zei…
Ik vind kleine olifantjes altijd zo vertederend, je hebt mooie foto's gemaakt
Margriet zei…
Mooie foto's heb je gemaakt van de [ ik denk inmiddels ]peuter olifant
natuurfreak3 zei…
Wat een leuke olifantfamilie