Doorgaan naar hoofdcontent

Lekdijk

Ik was op zoek naar iets en hoopte dat in Bergambacht te vinden en terwijl we in de auto zaten op weg er heen begon de zon lekker te schijnen dus we reden een klein stukje door naar de Lekdijk. Daar is in een klein natuurgebiedje een wandelpad door het riet en langs het water.

Het riet begint te verkleuren en dat geeft zo met de zon er door heen een mooi beeld.

Langs het water vestigt zich altijd industrie dus zulke tanks zijn onvermijdelijk maar er zijn ook grote stukken langs de dijk waar de natuur de overhand heeft.

In een inham van de rivier een grote groep grauwe ganzen die hoorbaar aanwezig waren.

Donkere wolken pakten zich samen boven onze auto, het werd tijd om terug te lopen. 

De Lek is een druk bevaren rivier, het is een komen en gaan van olie- en vrachtschepen. Van Rotterdam naar Duitsland en weer terug.

In Bergambacht vond ik precies wat ik nodig had, ik vertel er morgen meer over.
 

Reacties

Mooi, vooral die met jullie auto. Dramatisch ziet het eruit, hebben jullie het droog gehouden?
Janny zei…
Mooi dat riet en ja, die ganzen kunnen een hoop herrie maken!
In de weer zei…
Heerlijke reportage om te bekijken, riet en zon, prachtig !
Mooi, die herfstkleuren
Emie zei…
Wat is het toch altijd heerlijk om uitstapjes in de natuur te kunnen maken en er zo van te kunnen genieten!
miekequilt zei…
Tussen de buien door, is er iedere keer nog veel te genieten.
Lies zei…
Schone (p)Lek!
Lie(f)s.
Judy zei…
Prachtige plek!
Sjoerd zei…
Lekker toch, even in de buitenlucht rondlopen. En het levert ook nog mooie foto's op.
Marthy zei…
We stapten in Bergambacht uit de auto met grote dikke druppels.
Marlou zei…
Heerlijk buiten.
Ik kom er net vandaan...
Gelukkig zijn we gezond!
Margriet zei…
Mooi dat riet ook in die herfsttinten!
Mooi en ik vraag me af wat je nu zocht. ....