Doorgaan naar hoofdcontent

Chocolade sinasappel tulband

Ziet hij er niet prachtig uit, mijn chocolade sinasappel tulband. Hij is goed gelukt al zeg ik het zelf, alhoewel...ik weet natuurlijk niet hoe de smaak is. Vanavond krijgen we onze oude buurtjes op bezoek en dan zullen we keuren. Het recept is van Rutger en kan je hier vinden mocht je nog willen bakken voor de kerst. 

Ik ben eigenlijk veel te vroeg met deze tulband maar dat kwam omdat ik zo'n prachtige vorm kreeg van Sinterklaas en er zo graag even mee aan de slag wilde gaan. Schoondochter heeft ook zoiets en ik had al eens mijn bewondering uitgesproken over het mooie en ook lekkere baksel wat uit haar vorm kwam. Blijkbaar heeft de Sint dat opgevangen en onthouden, een prestatie op zijn leeftijd en mocht ik deze vorm uitpakken op 5 december. Ik ga gewoon een paar flinke stukken uitdelen van deze tulband en dan bak ik er volgende week nog een, ik heb nog een lekker recept van een tulband met cranberries.

Reacties

Emie zei…
Dat ziet er niet alleen prachtig uit maar ook heel erg lekker! Lief hoor een Sinterklaas met een goed geheugen.
miekequilt zei…
Wat een mooie tulband. Die moet wel lekker smaken, toch?
KnutzEls zei…
Alleen dir vorm al, wat een schoonheid. En die smaak zal wel goed zitten.
Edward McDunn zei…
Dat is zéker een prachtige vorm!
En wat ziet die tulband er heerlijk uit, ik spring op de fiets hoor!
Marthy zei…
Dat zou ik heel gezellig vinden, ik zet alvast koffie.
Ziet er prachtig uit en ik twijfel er niet aan dat het ook heerlijk zal smaken :-)
Sjoerd zei…
Ik hoop dat die ook in een andere vorm kan...
Janny zei…
Ziet er heerlijk uit!
Lies zei…
Mooi én lekker!
Lie(f)s.
Petra1945 zei…
Heeej, dat ornament herken ik... 😀
Wat een prachtige tulbandvorm, ik ben dol op zulke bakvormen. Ik heb er niet veel, neemt veel te veel ruimte in, maar mooi zijn ze. En je eerste foto, kan zo je kerstkaart van volgend jaar worden. Prachtig!!
Vera zei…
Bedankt voor het recept. Marthy en Mart ik wens jullie vrolijke kerstdagen en vooral een gezond en voorspoedig 2022